Goda grannar grillas

Jag tycker bättre och bättre om mina grannar. Igår stod pappan i familjen ute i solen på gården med ett spindelmannenparaply och grillade.

Känns lite som i det lilla röda huset i Luleå. Min far bygger kanaler på gården och kör radiostyrda svävare i dem medan syster leker puh-pinne med sig själv och vinner varje gång. Jag föreslog att pappan skulle skaffa en krokodil som rensar upp efter barnen som trillar i men vet inte om det blir så. Hajar kräver ju som bekant mycket djupare vatten eftersom de andas genom att simma så det skulle inte funka alls.

image132 

Nu har cementrören utanför mitt fönster blivit tömda på suspekta växter. Kanske tyckte inte Bostaden om att folk skördade. Ska bli spännade att se vad som växer upp nu. Kanske spännade svampar eller paddor som folk kan slicka på när det är gårdsfest. Det brukar vara artiklar om att det görs så mycket trevligt där jag bor. Har aldrig varit med på nån aktivitet men jag kanske borde?!

Kommentarer
Postat av: annapanna

När man läser det så här så påminner far och syster faktiskt rätt mycket om Loranga och Masarin. Det märks inte riktigt lika mycket när man träffar dem på riktigt.

2007-08-07 @ 21:56:02
Postat av: annapanna

Till exempel så har far din ingen tevärmare på huvet och syster har inte röda hängande kinder.

2007-08-07 @ 21:59:48
Postat av: Fluff

Hallå där! Bygger inte alla kanaler på sin gård och kör radiostyrda svävare? Trodde det var normalt.

2007-08-07 @ 22:14:50
Postat av: Anonym

Fluff: Eller knäcker nötter med ett skruvstäd på vardagsrumsbordet. Jodå jodå. Normalt och oerhört trevligt :)

2007-08-08 @ 07:52:36
Postat av: Fluff

Egentligen är man inte riktigt klok. Kanske. Eller tvärtom. På med tehuvan! Sproingk!

2007-08-08 @ 15:32:07
Postat av: Syster

Men röda hängande kinder vägrar jag ha (än på några år i alla fall).
Nu är det förresten mycket mer spännade att spela djungelkrocket! Jag menar med kanaler å så...

2007-08-08 @ 19:49:01
Postat av: Nina

Jag har inte läst Loranga och Masarin men Pettson och Findus har jag läst och de funkar också. Pappa får vara Pettson med skägget och Syster kan vara findus med den söta mössan som för övrigt skulle passa bra till den oficiella djungelkrocketuniformen. Det var ju bara vattenhinder som saknades. Det är bra att sporten är under utveckling även när jag inte är där. Jag tycker för övrigt att det är både trevligt och praktiskt att knäcka nötter med skruvstäd på julen. Det ökar spänningen att man inte riktigt vet åt vilket håll de ska explodera.

2007-08-08 @ 21:13:32
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Syster

Å så slipper man klämma sig i nötknäpparen!

2007-08-08 @ 22:24:54
Postat av: Monstruösa M

Å ett skruvstäd tappas inte lika lätt bort i besticklådan.

2007-08-09 @ 10:12:25
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Nina

Syster: Man klämmer sig lätt i en nötknäppare men jag är inte säker på att skaderisken är mindre med ett skruvstäd... "Fluff the vice" kan bli fars nya gangsternamn.
Monstruösa M: Får man ner ett skruvstäd i besticklådan är risken liten att man tappar bort det. Om man däremot lägger det i förådet eller garaget så kan det försvinna ut i ett svart hål i universum och aldrig komma tillbaka som min basketboll gjorde. Den studsar nog omkring i evigheten nu.

2007-08-09 @ 13:58:23
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0