Gravmark. Byn där allt öl är gravöl.

             Ballong

Igår var jag på Gravmarksfestivalen. Det fanns fria ballonger, högt gräs och lagom mycket folk. Jag tror att det bor fem myggor där. Jag står på god fot med myggorna eller så är det de som står på min goda fot. En bet mig. Förra gången jag stod ute på en gräsmatta fick jag fem bett på rad. Jag ser framför mig hur de går med slagruta för att hitta min guldåder.

Alla vinkade till varandra på festivalen. Jag föreslog mitt sälskap att vi skulle sprida ut oss och vinka till varandra för att smälta in. Festivalisterna kastade inte sten på mig för att jag var utböling. Folk är snälla i Gravmark. Där flyger balongerna fritt och gräset är högt.

En full kille kom fram och skakade hand med oss. Han tyckte att han kände igen min tjejkompis. Frågade om hon "bukar va nån schans". Hon sa nej. Hon jobbar på bolaget. Jag trodde att han var lokalbefolkning men han var från Bullmark. Gravmark är nog metropolen om man bor i Bullmark.


BallongbarnHela festivalen

Kommentarer
Postat av: Monsturösa Scary

Fem myggor är alldeles lagom.

2007-08-06 @ 09:46:49
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0