Mä!

Jag hade ett så bra resonemang igår. Jag tror till och med att jag drömde om det men nu är det borta. Puts väck! Ni kan ju låtsas att jag skrev nåt bra här. Fyll gärna själva i med bra teorier och resonemang. Ledtråd: Det kanske hade med bokstäver att göra...eller var det kungar?

Hur kunde jag vara så säker på att jag inte skulle glömma bort det till idag??? Tror att jag ska operera in ett anteckningsblock i armen så jag alltid kan skriva allt jag tänker.


En annan sak som jag tänkte på när jag gick hem här om kvällen är att jag har inte sett en enda igelkott den här sommaren. Förra sommaren träffade jag på dem varje kväll. Var har de hållit hus i år? Tittade de ut ur sina komposthögar i våras, nosade på en mask, drack lite regnvatten och bestämde sig för att det var lika bra att snooza till nästa vår?
   

     Kotte


Kommentarer
Postat av: Monstruösa Margit

Söt kotte.

2007-08-29 @ 10:11:50
Postat av: Lennart

I buskaget vid mammas uteplats har det bott 3 igelkottar hela sommaren. Förra året var det 5.

2007-08-29 @ 17:34:43
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Nina

Lennart: Känns betryggande att de inte har dött ut helt men det stödjer min tes att de har varit färre i år.

2007-08-29 @ 18:47:05
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: vewwo

Har räddat två igelkottar i år..*stolt* ena hade fastnat med benet i en rabatt och låg och skrek som en katt och den andra var på fel sida av ett staket och höll på att bli påkörd.

2007-08-30 @ 15:01:57
URL: http://vewwo.blogg.se/lista
Postat av: Nina

Vewwo: Du är ju en hjälte! Med fara för ditt eget liv räddade du de stackarna. Igelkottar har ju både tänder och löss. Hur bär man sig åt för att fastna i en rabatt? Jag kan se framför mig att det kan vara svårt för en liten kotte att backa ut ur ett hål som den har stuckit in huvudet i eller så, med tanke på hullingarna på ryggen, men benet? En elak ringblomma som höll i foten på den?

2007-08-30 @ 16:11:37
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0