Kakbak

Kakor med mörk choklad Kakor med vit choklad i ugnen Pusselkakor klara
Bild 1: Mörk choklad. Bild 2: Brödkakor i ugnen. Bild 3: Stora men synnerligen platta kakor.

Idag har jag bakat Double Chocolate Chip Cookies. Efter mina Drömmar (som blev till en stor dröm i ugnen) borde jag ha vetat bättre. Men jag tror på övning ger färdighet. T sa faktiskt att mina drömmar var de godaste hon ätit..även om de var middagstorlek. 

Eftersom jag har lite svårt för begränsningar och beslut och inte alltid gör det som är enklast så delade jag på degen, så hälften av kakorna blev med mörk choklad och hälften med vit...man måste ju få reda på vilket som är godast!
Jag startade mitt bak med att skära mig i fingret...på bunken till mixern.. kannånsåkannina. Jag hade redan tidigare på dagen skurit av mig halva långfingernageln när jag skar grönsaker så jag kanske borde ha förstått att det var en sån dag.

Med tanke på hur stora mina förra kakor blev så gräddade jag kakorna i två omgångar så det inte skulle bli så trångt på plåten. Första omgången med mörk choklad i blev inte direkt bränd... men kanske lite mörkare i kanterna än det var tänkt. De blev i alla fall en bra storlek så när jag klickade ut deg till den andra omgången med vit choklad i gjorde jag dem lika stora. När jag satte in dem i ugnen såg de först fina ut...ända tills de började svälla...och svälla...och svälla till små bröd! Hur kunde det bli så?! Det var ju lika stora klickar med kaksmet som den första satsen. När jag öppnade ugnen trillade de ihop så de blev platta men jag har åter gjort familjestora kakor som är fyrkantiga. Jag tror att Marta Stewart skrämmer sina kakor till att bli lagom stora, gyllenbruna och runda. Jag är för snäll. Men hon kan inte lägga pussel med sina kakor som jag kan. Tyvärr så har jag nog redan ätit upp några bitar.

Kakorna blev ändå goda så alla som känner mig så bra att ni vet var jag bor är välkomma att komma och hjälpa mig äta upp mina kakor. Jag har till och med mjölk hemma, kakorna till ära. Jag vill också förtydliga att jag satte ett plåster på fingret så det är inget blod i kakorna så även vegetarianer kan äta av dem!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kan bekräfta att kakorna var goda! I alla fall en av sorterna, jag tror att det var den första varianten.

2007-02-07 @ 19:46:53
Postat av: vewwo

jag vill också ha kakor och slicka på.. inte tugga för det tror jag skulle göra för ont.. Tandläkaren var ond med mig idag!!

2007-02-07 @ 20:59:54
URL: http://vewwo.blogg.se/lista
Postat av: Nina

Hanna: Vad bra att du gillade den! :D Det var den med mörk choklad du fick.

Vewwo: Alla som hälsar på mig får kakor. Obs. Erbjudandet gäller bara så långt lagret räcker! Stackars dina tänder..men med en kaka i munnen skulle du nog glömma smärtan.

2007-02-07 @ 21:47:09
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0