Dagens fråga

                             Träd o skugga  
                      (Arkivbild. Trädet på bilden har inget med texten att göra)

Jag har inte skrivit på länge. Har inte hänt så mycket kul eller så är det jag som inte har  varit så kul... Jag kunde ha skrivit om hur jag stod och kastade tomtebloss från en bro i Vindeln på nyår eller hur jag dagen därpå väntade på en buss som inte gick, satt fast på ett tåg i flera timmar med ett barn som skrek men som jag inte tog livet av, hur jag klarade mig undan magsjukan som hade nästlat sig in i huset, hur jag inte dansade tango, hur vi öppnade en vinflaska utan korkskruv eller hur jag nu håller på att bli förkyld. Men det gör jag inte. Jag ställer en fråga till er istället.

Vad bör man göra när man har grannar som spelar hög musik?

- Klaga till alla man känner
- Skriva en arg insändare/arg lapp i trapphuset undertecknad Grannarna
- Gå upp till grannen och skrika argt och avsluta med att ge personen en riktig käftsmäll
- Sätta proppar i sina egna öron
- Sätta proppar i grannens öron
- Gå upp och föreslå att festdeltagarna lysnar i lurar istället
- Gå upp och fråga om man får vara med på festen (och byta till bra musik när ingen ser)
- Duellera med grannen genom att spela högre och framför allt bättre musik
- Gå upp med en bra skiva som man själv vill lyssna på så sparar man ström också
- Röka ut grannen
- Flytta ut i skogen där det bara är fåglarna som hörs

Eller har ni nåt annat förslag?

Kommentarer
Postat av: Liv

Oj, jag är nog inte rätt person att svara då mitt temperament gör att jag handlar lite väl drastiskt ibland. Heh. Men att gå upp med en bra skiva till grannen är ingen dum idé. Rätt fredlig vilket ju är bra.

2007-01-14 @ 15:25:01
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: vewwo

Tycker att du kan spela själv högt och ljudligt när dom sover.. då kanske dom inser att det är lyhört..

2007-01-16 @ 19:05:47
URL: http://vewwo.blogg.se/lista
Postat av: Martan

Väldigt vacker bild :)

2007-01-18 @ 11:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0