Kebabdjur

Kebabdjur
Efterkonstruerat kebabdjur

Jag och en vän satt härom dagen på jobbet och diskuterade och kom in på ämnet kebab. Både jag och hon hade sett att det säljs kebabskav på Coop. Detta får mig att fundera över vad som gör kebab till kebab. Jag har alltid levt i tron att kebab är pressat får. Hon hävdade att i Sverige består den oftast av ko men att i vissa länder som Danmark kan den även vara gris . Men vad gör då kebab till kebab? Jag tänkte då att det är sättet man tillagar den på. En pressad klump på en pinne som snurrar och blir grillad och bzzzz bzzzzz rakar man bort bitar. Men hur kan det då finnas kebakkött och kebabskav i frysdisken på Coop? Den enda förklaringen vi kom fram till var att kebab är ett djur som förmodligen bor i Australien. Vi gjorde båda skisser på hur vi tror att den ser ut. Dessa ritades i hennes korsordstidning så de är förmodligen slängda nu. Jag föreslog att djuret liknar en bälta. Den har små uppåtstående öron, korta ben, vassa tänder och en lång svans och näbb som man kan fästa den i kebabmaskinen med. L trode mer på att den påminner om en hund med nos, uppåtstående öron, korta ben och naturligtvis vassa tänder. På henes djur fans ingen naturlig fästanordning för grillning då man hugger huvudet av den innan grillning och kör ett spätt igenom den. Vi kunde inte komma fram till om den har päls eller fjäll... men vi är överens om att träffar man en så ska man springa för även om de har korta ben så är de som igelkottar förånansvärt snabba och har som sagt väldigt vassa tänder!

Ikväll ska jag se film på Royal bio för sista gången...snyft. Det är öppet imorgon också men då jobbar jag ju där så då kan jag inte se nån film.

Kommentarer
Postat av: marty

alltså, kebab betyder grillat kött. så det kan vara i pincip vilket kött som helst. däremot så är vegetariskkebab lite underligt. det måste alltså betyda "grillat kött utan kött". :D

2007-01-17 @ 19:02:44
URL: http://harifran.blogg.se
Postat av: Nina

Marty:
Vi var inne på den förklaringen också men jag tror att jag håller mig till teorin att det är ett djur. Blir lixom mer spännande att åka utomlands om man förväntar sig att stöta på en kebab i nåt buskage. SE UPP FÖR KEBABEN, SPRING, DEN ÄR DIG I HASORNA!
Detta stödjs ju också av den vegitariska varianten som inte är farlig för mäniskor och lever i vatten och bara äter alger.

2007-01-17 @ 21:58:25
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0