Bladstöld

Spännade saker händer utanför mitt fönster. Det är en hippieflicka och en man i tovad slokhatt som håller på att vittja växterna i cementringen/väghindret på blad. De ser mig inte. Nyss kom det förbi en människa och då satte hon ner bladen i fickorna och såg skyldig ut. De har med sig bunkar och påsar som de lägger ner bladen i. Vad odlar Bostaden där egentligen? Eller är det hippiefolket som odlar där? För mig ser det ut som ogräs och nu kan jag ju inte gå ut och titta på bladen heller eftersom de har blivit stulna. De tog bara bladen från den ena cementringen och bara vissa blad. Kan jag göra en jämförelse med växterna i det andra röret för att gissa mig till vad det var för växt som blev kidnappad? CSI-analys?

image121

Kommentarer
Postat av: Conny

Det kanske är wacky tobacky?

2007-07-25 @ 14:55:18
Postat av: storey

fan va kul om nån smygodlar mariuna i betongkrukorna mitt på ålidhem!! det är kriminell humor om något. och vad fina de såg ut på håll, uppifrån. jag kommer mest ihåg dem som irriterande cykelhinder.

2007-07-25 @ 22:51:59
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0