Semester i Metropolen

Så nu är jag i staden där det, på söndagarna, går en buss varannan timme. Du läste rätt, två timmar mellan bussarna! Fast å andra sidan fick jag åka från stan för 8 kr, dvs skolungdom. Jaja det kan vara användbart att se ut som en barnrumpa ibland.

Jag har spenderat de två senaste nätterna på systers balkong. Nu tänker du förståss, men lilla vän! Så farligt är det dock inte, utan det är helt självvalt och syster och kompisen sover också där. Jag antar att hon började sova där när det var olidligt varmt inne och nu när det är kallt så  har hon fortsatt och det är faktiskt riktigt mysigt. Vi har spänt upp en pressenning så det inte regnar på oss och har laddat upp med en väldig massa filtar. Jag känner mig som prinsessan på ärten fast tvärt om. Det är jag som är ärtan som ligger under fjäderdunsbolstrarna.

Kommentarer
Postat av: Conny

Balkongsovande låter mysigt....bara man hade haft en balkong.

2007-07-08 @ 20:18:47
Postat av: Monstruösa Margit

Å, håller me - hur mysigt lät inte det där! Rolig syster du har :)

2007-07-09 @ 09:22:27
Postat av: Kristians dotter

Välkommen upp till metropolen. En fika kanske skulle sitta fint?

2007-07-16 @ 10:35:30
URL: http://www.felsidavattnet.blogspot.com
Postat av: Nina

Nu är jag på väg ner igen men det kanske kan hinnas med. Blir du kvar hela sommaren?

2007-07-16 @ 12:02:11
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: littlemy

Hihiii! vad mysigt det lät, ska testas i framtiden!

2007-07-17 @ 07:41:21
URL: http://littlemy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0