Tistelskog

Är kvar i Metropolen. Har varit ute och klippt gräs i pappas bakgårdsjungel nu när solen äntligen visade sig igen. Jag slogs med tistlar höga som träd och nässlor stickiga som tio kattungar och myggor stora som fåglar, d.v.s. fåglar som biter en i fotlederna och lämnar efter sig kli som inte ens salubrin rår på. Jag kan slå vad om att botemedlet mot döden fanns där i en oupptäckt växt. Jag tror att jag klippte bort ena rosbusken också. Jag  väljer att kalla det beskärning. Det finns ändå så mycket växter på gården så en mer eller mindre borde inte göra nån större skillnad.

Tror att jag ska ta med syster ut och spela djungelkrocket idag.

Jag kan också gå ut med en liten varning för de där elektriska tennisracketarna som man ska mörda mygg med. Om man trycker på knappen ett par gånger så kan det finnas elektrisitet kvar i trådarna efteråt, så om vi hypotetiskt skulle säga att man satte den på en lyckligt ovetande syster kan det hända att det skulle uppstå en blixt och en liten smäll. Syster är inte arg. Syster är förstående. Det var inte meningen!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hon kanske blev lite uppladdad?

2007-07-16 @ 15:40:10
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: Conny

Det blev förhoppningsvis ingen negativ laddning mellan er?

2007-07-16 @ 19:17:10
Postat av: littlemy

Vilken tur för dig att du har en så förstående syster! men har du kanske tänkt på att hämden vilar runt knuten?

2007-07-17 @ 07:44:56
URL: http://littlemy.webblogg.se
Postat av: Nina

Lennart: Håret står lixom rakt ut. Kanske har nåt med det att göra.
Conny: En ganska positiv laddning skulle jag säga men då var det ju inte jag som fick stöten heller.
Littlemy: Jag är numera väldigt rädd! Vaktar ryggen noga.

2007-07-17 @ 12:31:19
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Monstruösa Margit

Det här var ett väldigt informativt och lärorikt inlägg... om jag någon gång får en trädgård eller för den delen en elektrisk smådjursavrättningsmaskin... så kan jag nu lättare avstyra eventuella obehag... ;)

2007-07-18 @ 10:50:34
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0