Herr och Fru sjöodjur

                             Tavelsjöodjuret

Som vi alla vet så bor det ett odjur i Tavelsjön. När jag kom till Umeå trodde jag att det var en bluff för hur skulle ett stort odjur kunna bo i den lilla pölen men nu vet jag bättre. Nu när jag har fått lite mer information har jag listat ut hur det hela hänger ihop.  Jo så här är det, Tavelsjön och Storsjön är sammanlänkade av en lång grotta. Det är ju jättespännande! Det har alltså siktats odjur i båda sjöarna innan man visste att de var sammanlänkade. Är detta en tillfällighet? Så jag har listat ut varför det bor ett odjur i den lilla pölen Tavlesjön. Tavelsjöodjuret bodde en gång i tiden i Storsjön men när förhållandet mellan strösjöodjuret och taversjöodjuret började bli rostigt så valde de att bli särbos istället och vem är det som får flytta till den lilla ettan? Jo kvinnan. Ett välkänt faktum att mannen behåller villa och motorsåg. Så hon fick vackert simma iväg till den lilla Tavelsjön. Nu har hon skaffat egen mototsåg och trivs bra.

Det var jättemånga människor på stranden vid Tavelsjön på midsommar. Jag vadade lite men jag såg ingen som badade. Varför? Människa + sjögräs  = sill och gräslök i sjöodjurens värld?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0