Större än vi någonsin kunde ana!

                            image8
Bild fräckt snodd från en Lennart Hoppas på att han inte skickar torpeder efter mig nu...

Jag var i en liten by utanför Umeå på midsommar. När jag åkte hem såg jag en rolig skylt men hann inte fota den eftersom jag satt en en bil som jag inte hade kotroll över eftesom det inte var jag som körde. Idag läste jag en blogg som jag aldrig har varit in på förut och tror ni inte att det fanns ett foto på precis en sån skylt?!!! Jag hade här en länk till sidan men tänkte att folk ids säkert inte klicka på en länk (ja dagens ungdom) och kände min kriminella ådra dunka (är det kriminellt att låna bilder av andra bloggar om de inte är skyddade? Låt oss istället säga min skruppellösa sida gjorde sig påmind) så jag la helt fräckt upp bilden här på min sida för allmän beskådan. Jag såg skylten utanför Umeå men den andra personen verkar ha hittat den någonstans mellan Strömsund och Norge. Så rent tekniskt har jag riskerat mitt liv (torpederna ni vet) för en bild av en skylt som jag egentligen inte ens har sett. Det bör ju inte vara samma skylt för enligt mina georafikunskaper ligger inte Umeå mellan Jämtland och Norge men det verkar konstigt att det står skyltar lite här och var med anvisning om att man ska svänga höger (alltid höger..) en km för att komma till Amerika. Är inte det här ett fall för Arkiv X? Vad händer egentligen med dem som svänger av vid dessa skyltar? Själv känner jag i alla fall ingen som har kommit tillbaka och kunnat berätta om upplevelsen efter att ha svängt vid en dylik skylt. Hamstrarna som man experimenterade med kom nog heller aldrig tillbaka. Det skulle dock spara in en del utsläpp om man slapp flyga över atlanten för att komma till Amerika...

Hörde att det finns ett Lund utanför Vindeln också med bara ett par hus. Det är inte bara inlandsisarna som flyttar på sig...

Kommentarer
Postat av: Lennart

Men, titta där är den ju. Ser ju helt OK ut.

2007-06-24 @ 20:54:10
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: Lisa

Göteborg finns också utanför umeå och lund finns utanför skeå. lund verkar finnas på rätt många ställen :P

2007-06-24 @ 22:20:06
Postat av: Nina

Lennart: Bra att du inte är så upprörd över stölden/lånet :D och välkommen till min blogg!
Lisa: Lund är det nya Amerika!

2007-06-24 @ 22:56:06
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Fluff

Och i Jämtland kan man också hitta Frankrike och Hålland. Fast inte Holland. De kanske funkar som hyperlänkar funkar på internet, en slags slussar! När man åker in i Amerika, Frankrike eller Hålland så befinner man sig plötsligt i riktiga Amerika och Frankrike. Snacka om Arkiv X!

2007-06-24 @ 23:40:08
Postat av: Nina

Fluff: Frågan är var man hamnar om man tar vägen till Hålland? En luring!

2007-06-25 @ 00:20:31
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Conny

Ett mysterium, har ju heller aldrig hört nån som pratat om Amerika-skylten och det måste bero på att de inte kommit tillbaka så att de kunnat prata om den.

2007-06-26 @ 09:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0