Trivs som fisken i vattnet

Var ute och fiskade igår. Fiskarna retades med oss och plaskade längre bort i vattnet men upp ville de inte. Vi gick runt hela Nydalasjön men träffade bara en man som hade fått upp nån fisk och det var en mört så den räknades tydligen inte. Jag klandrar inte fisken, för vattnet var jummet så vem skulle inte vilja ligga där och simma ryggsim och skoja med spöförsedda människor i regnet?

I serietidningar får folk stövlar på kroken, i norrland får man rejäla bråddar i läder. Jo det är sant! Kompisen fick en redig brådd på kroken. Jag fick äran att ta loss fångsten. Kanske skulle göra en deal där. Jag plockar bort hans bråddar om han tar loss mina fiskar.

Det var nån där nere i djupet som åt upp räkorna som vi agnade med men ingen som ville äta på kroken. De är listiga de små liven. Tidigare har jag fiskat mycket utan krok men nu när jag vet att man ändå inte får fisk så kan jag nog tänka mig att använda krok i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Lennart

En gång då jag var 4, 5 år var jag och farfar och fiskade borta i Hammerdal i Jämtland. Jag fick plötsligt napp, drog upp fiskespöt och blev så rädd när jag såg fisken att jag skrek och hoppade i båten!

2007-06-26 @ 20:33:40
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: Nina

Lennart: Ja fiskar är ganska läskiga. Bottennapp är mindre skräckinjagande tycker jag även om man hinner inbilla sig att man har fått en hel val på kroken med tanke på hur trögt det är att veva in.

2007-06-27 @ 00:55:19
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0