Chokladmöss

Mina chokladbollar som jag gjorde är slut. Undrar vem som har ätit upp dem. Kanske har möss i kylen, speciellt anpassade till kallt klimat och mörker. En korsning mellan isbjörnar, kackelackor och bisamråttor. Varför finns det inte kackelackor här uppe? Ska inte de klara en atombomb? Kanske är ett pr-trick från deras sida. De är lika ömtåliga som alla andra småkryp fast de har lurat i oss att de överlever så det är ingen som testar att mosa dem. Äcklighetsfaktorn spelar ju också in. Jag tror att arten på mina kylskåpsmöss är frusmus (Polarus Frysus musus på latin). De lever på isbitar och chokladbollar och bygger bon bakom senapen.

Kommentarer
Postat av: Liv

Ah, du har just löst gåtan. Har undrat i alla år jag med vad det är! :D

2007-03-04 @ 19:46:49
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0