Husmorsfunderingar

image47    image48
Hallonmuffins                                                Dahl med spenat (inte det slämmiga monstret)

Hur gör man egentligen för att muffinsarna inte ska bli så där kladdiga och glansiga? De är ju så fina när de är nybakade men nästa dag när man öppnar burken så är de så där läskigt kladdiga.. misstänker att det är bären som blöter ner dem på nåt sätt.. Hjälper det om man sätter dem i frysen direkt??? Måste nog kontakta den läskiga Marta Stewart om detta.

Den andra bilden föreställer mat och inte nåt som hör ihop med katter och hårbollar. Var bara tvungen att ta en bild på mitt misslyckande. Först tog jag för lite vatten till linserna och sen blev det soppa. Jag försökte att rädda den genom att hälla bort lite av vattnet men den förblev som ärtsoppa. Sen hällde jag ihop grönsakerna och linserna så de skulle få bekanta sig med varandra. Maten stod på spisen och lät glupp glupp och såg ut som bubblande lera. Det blev ett väldigt spännade ljud när jag rörde i maten typ Glooouuuuurk. Den var faktiskt god men.... Det såg aningen mer aptitligt ut när det var varmt...men det är marginellt.

Det är nåt som luktar apa i mitt kök och det är inte min gryta.  Jag tror att det bor ett litet slämmigt monster i min diskho men jag törs inte titta efter så jag går ut i solen istället.


Kommentarer
Postat av: Kurir-Anna

Har man läst tillräckligt många Stephen King-böcker vet man att akta sig för avlopp.
Nu kan du kommentera på min blogg! Hade varit slarvig med inställningarna.

2007-03-16 @ 18:16:24
Postat av: Anonym

Jösses Amalia. *kräks*

:-D

2007-03-17 @ 11:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0