Nostalgitripp

Idag var en doftdag ute. På vägen till biblioteket kände jag den söta doften av björkar som slår ut. Lukten av skolavslutning i de nordligare delarna av landet. Inne i skolbiblioteket luktade det som på min lågstadieskola. Instängt och dammigt som i ett materialföråd. Sedan på väg till maxi stormarknad kände jag doften av hav. Fast det var en så hastig lukt så det kan ha varit hamburgare jag kände också.

Med tanke på den stundande sommaren och att ingens tankar ligger på julen nu (förutom systern som tänker på jul året om) så bjuder jag på en julig nostalgikick. Min och systens önskelistor till farmor julen 1982. 


Hannas ?nskelista 1982
Systern 6 år. Jag kan se framför mig hur mamma har sagt åt henne att skriva ett brev till farmor och berätta vad hon önskar sig i julklapp. Hon har börjat på ett brev men har sedan raskt gått över till verkliga ärendet, vad som önskas i julklapp. (Pubicerad helt utan systerns medgivande)


Min ?nskelista 1982
Jag 3 år (med viss textassistans) har som alla normala barn önskat mig en snögubbe i julklapp.

Kommentarer
Postat av: Conny

Vad sött, vilken nostalgitripp att ha kvar önskelistor :-)

2007-05-09 @ 14:40:25
Postat av: Syster

Pappa hittade de hos farmor. Så det är hon som har sparat dem i alla dessa år.

2007-05-09 @ 16:45:51
Postat av: Nina

Systern: Ja visst är det gulligt att hon har sparat dem! Hon är en söt liten tant vår farmor.

2007-05-09 @ 16:49:28
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: storey

Jag får ett litet "barn-är söta,-undrar-om-man-inte-ska-skaffa-sig-ett-par-leende" på läpparna.

Det ser ut ungefär så här, fast verkligare :-)

2007-05-10 @ 23:59:29
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com/
Postat av: Nina

Storey: Är det en tår jag ser i ögonvrån? Han fick nåstan något religöst i blicken. Haha du får dig säkert ett par knoddar tids nog. Under tiden kan du ju hänga vid staketet på dagis :D

2007-05-11 @ 12:23:40
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: storey

Haha, nja ingen tår, men lite extra glans kanske. Att hänga vid ett dagisstaket är dock en något känslig aktivitet, gud vet vad man kan bli anklagad för.

2007-05-11 @ 23:52:37
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0