Semester hos syster M

Siter och lyssnar på cellomusik. Grannen sjunger opera, på rikt, inte sånt där skrål som man ägnar sig åt i duschen..har jag hört..inte jag naturligtvis men..en vän ni vet. Regnet rinner ner för rutorna. Det var tänkt att vara en dag vid havet men vädret ville annat. Kanske en annan dag. Picknicken ligger kvar i kylen och väntar ivirigt på att väderlekspapporten ska ha fel.

Så nu tillbaka till den osofistikerade kaninan. När man tvättar ansiktet med sån där skummig ansiktstvätt som kommer ut ur en pumpflaska (eller en löddrig tvål) hur gör man då för att det inte ska smita in skum i öronen? Öronen sitter ju som väldigt nära ansiktet. Och hur får man sen ut det efter att det har kommit dit? Om man spolar med duschen i örat kanske tvålen kommer in i hjärnan och tvättar bort allt man har där! Hjärnan blir skinande blank och tom tom tom och allt man hör när man tänker är ett obehagligt sus.

Kommentarer
Postat av: Conny

Nån slags öronskydd kunde vara bra, typ öronmuffar.

2007-05-21 @ 11:41:12
Postat av: Nina

Conny: Kanske..i gummi? Fast de får inte vara för stora för då täcker de ju ansiktet som ska tvättas. Kan ju inte gå omkring och vara smutsig om nästanöronen.

2007-05-21 @ 11:59:59
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: storey

Det obehagliga suset kanske är av samma typ som ljudet man hör i stora snäckor? I själva verket kanske tinitus inte alls är en effekt av högt ljud, utan av lödder i öronen.

2007-05-21 @ 17:06:46
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jag har också det problemet. Ett till problem som jag har är att jag alltid blöter ner hela tröjan när jag tvättar ansiktet. Det händer också när jag diskar. Borde kanske införskaffa ett förkläde ;)

2007-05-21 @ 18:17:34
Postat av: Nina

Storey: Jag tror att det är så det är. Finns säkert nåt verk som man kan kontakta eller också skriver jag en larmrapport direkt till afonbladet så får de skriva om en skumkuppchock.
Lisa: Diskförkläde står på min inhandlingslista också. Vad gäller blöt tröja vid ansiktstvätt så rekomenderar jag att du tar av dig tröjan alternativt klär dig i en
fasionabel gummidräkt.

2007-05-21 @ 21:53:35
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Nina

Storey: Om inte annat så kanske man får havsskum i öronen av att lyssna på snäckor.

2007-05-21 @ 21:56:27
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0