Mandolninas köttfärsfingrar

Rep3 RepRep2

Några fler bilder från min promenad. Det är ett nät som man kan klättra på i lekparken.

Det gör ont i fingrarna när jag skriver. Jag har tagit upp mitt mandolinspelande igen.. ja det kom ju inte så långt förra gången men nu ska det bli andra bullar. Det känns som att jag blir sämre för var dag. Kul att lära sig saker, särskilt innan det börjar låta bra. Nu har jag i alla fall insett att fingersättningen inte är samma på alla strängar för att få fram heltoner. Det borde jag ha listat ut långt tidigare men jag är ju också natuligt blond. Jag ser fram emot när huden har blivit till små hårda fingerborgar på fingertopparna så det blir behagligare att lägga mina små frökenfingrar på strängarna. Nå ja lite fysisk smärta ska jag väl klara. Det var värre med det psykiska lidandet som orsakades av gnisslet när jag försökte lära mig spela fiol. Mandoliner låter ju bara pliong och golong när man misshandlar dem.

Kommentarer
Postat av: Monstruösa Margitta

Hur går det med mandolinerandet? Tappert av dig att blogga trots fingertoppsvärk!

2007-09-16 @ 17:20:31
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: storey

Mandolin? Jäklarns va fränt! Keep up. Förresten så hade jag en av de roligaste kvällarna i mitt liv på nätet på bilderna. Jag och tre andra twenty-somethinh grabbar hade spontan klättertävling där för några år sedan. Förbaskat kul var det.

2007-09-18 @ 02:04:32
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com
Postat av: Nina

Storey: Låter lite farligt. Risken att man fastnar eller blir hängande i en fot borde vara större ju större man är. Jag menar barn under en meter borde obehindrat falla ner mellan öglorna i sanden utan att fastna på vägen. De är ju dess utom gjorda av ett mjukare material än vi 20++are.
Fröken Margitta: Idag har jag inte så ont.. tyder nog tyvärr på att jag inte har tränat så hårt de senaste dagarna. Men jag tog ner den från väggen igår också även om jag mest kramade den och plingade lite löst på strängarna.

2007-09-18 @ 13:37:02
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0