Sånt man kan roa sig med

Tvätt på tork, Marsaxlokk
Tvätten på bilden har inget med tvätten i  texten att göra. Foto: Inte Jag

Jag har kommit på en ny tvättidslek. Jag ser hur länge jag vågar vänta innan jag hämtar tvätten. Vi har alltså fått ett sånt där nytt datorlås som gör att kommer man efter att tvättiden är slut återser man aldrig sina kläder igen. Jag hade tid idag till 16. Jag väntade till 15.57. Tvättstugan är ju på andra sidan gården trots allt.
Jag förlorade mot tvättstugan... Det hade blivit en bättre start på min lek om jag hade klarat det. Klockan var prick 16 när jag kom dit så nu vet jag att min tvättid bara räcker till 15.59. Nästa gång får jag gå en minut tidigare eller springa dit. Det var oruttinerat av mig att inte springa men jag är ju nybörjare. Jag siktar på tiden 15.59 men jag inser ju att det krävs en del träning för att lyckas med en sån bedrift.

Kommentarer
Postat av: Tvätt-Hanna

Jag har kommit på en ny tvättlek: Sock-bingo.
I måndags fick jag 11 poäng (tror jag att det var).
Denna geniala lek går till så här: Tvätta en j-ä massa sockor. Sätt ner dem i en påse. Ta upp dem en och en ur påsen och häng upp dem.
1 poäng för två likadana sockor (dvs ett par) på samma tvättlina
2 poäng för två likadana sockor mittemot varandra, dvs på två olika tvättlinor.
3 poäng för två likadana sockor bredvid varandra på samma tvättlina.
Man måste även säga BINGO varje gång man får poäng.

2007-09-28 @ 17:49:36
Postat av: Tvätt-Hanna (som hoppas att hon inte hade tvätt-tid idag utan på måndag)

Din tvätttidslek skulle vara ännu mer spännade i min tvättstuga eftersom tvättstugeklockan går fel, x antal minuter för snabbt.

2007-09-28 @ 17:51:33
Postat av: Nina

Sockbingo låter ju spännande. Jag har börjat tumla mina sockar på sistone. Hur många poäng får man då? Kan man kanske göra nåt med uppackningen istället? Jag kanske borde synkronisera min klocka med tvättstugans innan jag leker igen. Jag kanske egentligen var i tid!

2007-09-28 @ 21:17:39
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Lisa

Ibland får man en timme extra på sig i våran tvättstuga men bara i bland så det är lite läskigt

2007-09-29 @ 00:21:52
Postat av: Nina

Lisa: Då blir det ju rysk roulette fast svensk. Jag fick iaf inte en timme extra.

2007-09-29 @ 00:55:54
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Monstruösa Margit

Hahaha. Sock-bingo! Ingen kan längre säga att det är tråkigt att tvätta! :)

2007-09-29 @ 14:38:17
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Nina

Ur tråkighet föds de bästa idéerna, som man brukar säga.

2007-09-29 @ 14:44:39
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0