Vattenskridskoåkning

Igår var jag ute och åkte skridskor igen. Det lät plupp plupp av regnet som landade på den mosiga isen. När det är plussgrader behöver man inte trängas med andra, fast medarna på skridskorna får och andra sidan lite för mycket fäste i isen så nu har mitt Maryland Cookies-stora blåmärke på knät fått sällskap av ett osynligt Digestivestort blåmärke på höften. 

När jag gick hem kändes det som att folk tittade konstigt på mig när jag kom där plaskande med skridskorna i händerna men så såg jag en kille med skidor över axeln och tänkte att han nog ändå var mer malplacerad än jag.


(Bild av Nina Hemmingsson, lånad från svd)

Kommentarer
Postat av: Lennart

Skridskor, det har jag inte åkt sen jag vet inte när! Undrar om det inte var då jag var 15 eller 16?

2008-02-13 @ 18:40:03
URL: http://trannel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0