Synsk teve

Jag såg en gång ett program om ett gäng synska människor som tävlade i vem som var mest synsk. Ett av alla dessa program där någon måste åka hem i slutet. Alla stod där och såg nervösa ut när de läste upp namnen. Varför? Borde de inte redan veta programmets utgång?

Så här borde det ha istället ha låtit:
Programledaren: Och de som får stanna är....Berra, Ronny och...Otilia!
Otilia: (Arogant småleende) Viste jag väl. Jag vet ju redan att jag kommer vinna.
Sonny (som fick åka hem): Jag hade sett in i framtiden att jag inte skulle vinna men jag kan ju inte egentligen se in i framtiden så jag trodde att jag hade en chans.
Berra: Jag åker också hem för jag får ändå bara stanna ett avsnitt till. Måste hem och mata katterna. Jag ser att de kommer bli hungriga om två timmar.

Kommentarer
Postat av: storey

Ja, såklart borde det varit så! Har inte sett programmet i fråga, men hela programidéen faller ju på eget grepp.

2008-01-06 @ 18:20:32
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com
Postat av: Bek

Jag säger som Rocky:
"Jag är inte cynisk, jag är synsk. Jag ser att allt kommer att gå åt helvete."

2008-01-06 @ 19:17:45
URL: http://bek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0