Nyårsbowling

Jag och syster var och bowlade idag. Jag hoppades på banan längst in där ingen ser en. Istället fick vi den näst längst ut vid proffsen med egna klot, dekorerade med flames, där alla (även de som bara ska handla i kiosken) kan se en. Det värsta med att ha banan brevid proffs är att de sitter och tittar på en när man efter bästa förmåga försöker kasta iväg klotet i rätt riktning utan att själv följa med eller träffa kompisen. När de inte kan hålla sig längre kommer fram och tar på en och ger en goda råd. Det spelar ingen roll vilken sport det gäller. Det är bara en tidsfråga innan det kommer fram någon och klappar en på axeln. Det är säkert klokt att använda handleden när man kastar dart om man bara hade styrkan att komma fram till tavlan då.
Det gick nog inte jättebra för mig men jag åkte i alla fall inte med klotet ner i rännan som någon annan..jag nämner inga namn. Förra gången jag spelade höll jag på att ramma bommen som ställer ner käglorna. Det gjorde jag inte den här gången så jag antar att jag gör framsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0