Konsert med Kings of Convenience

Förbandet hade halvfina skor, sjöng halvtråkigt och hade en synt bakom sig som hette Yamaha CP. Man kan tro att det bara kommer ut psykidelisk jazz ur sådana instrument men när snubben i Kings of Convenience senare satt bakom den lät den som piano 2 (som tydligen låter bättre än piano 1 och piano mono).

Kings of Convenience är ännu bättre live än på skiva. Det är synd att man inte kan ha dem i ett hörn hemma i vardagsrummet.


Eftersom man inte fick fota på konserten blev jag tvungen att stjäla en bild från här .

Jag hade tänkt att jag kunde skaffa mig en budjet-Munch, dvs en vanlig munk som kunde stå vid väggen i vardagsrummet och se rädd ut men nu funderar jag över om jag ska lägga pengarna på ett par roliga norrmän med gitarr istället.


Arbetsförnedr..förmedlingen

Har fått en kallelse till arbetsförmedlingen nästa vecka. Börjar redan känna en obehaglig föraning i magen. Kan det vara för att de alltid avslutar sina brev med ett hot om att anmäla en till a-kassan om man inte dyker upp? Och sedan tillägger Med vänliga hälsningar. En vacker dag vaknar jag med ett avhugget hästhuvud i sängen med en snygg lapp fastknuten runt örat, undertecknad M.V.H Arbetsförmedlingen.

Skrattar bäst som skrattar sist



Igår träffade jag en kille på en fest som hade varit ledare för skratterapi. Jag frågade om det var roligt. Han sa nej men vi skrattade mycket.


Boxning

Nu har jag kört mitt livs första boxercisepass.
Jag har ont i följande kroppsdelar:
Halsmusklerna, övre ryggen, nedre ryggen, sidan av midjan, magen, överarmarna, nederarmarna, tummarna, vaderna, delar av låren och baken, jag har blåsor på fötterna och blåmärken på knäna. Det var nog allt.

Jag var slut redan efter uppvärmningen 20 minuter in i passet. Det pågick i 1,5 timmar. Efter ca 30 min avslöjade kompisen att det nog inte var en nybörjarträning hon hade tagit med mig på. Jag har efter att ha sparrat mot henne utveklat en befogad rädsla för henne. Jag misstänker att jag måste gå dit igen nästa vecka också, dels för att det var roligt (har redan förträngt det  plågsamma delarna, dvs det mesta) och dels för att jag måste väga upp för nördigheten i att jag även denna termin går buggkurs.


Clownskräck

Jag läste i Metro igår att det har gjorts en brittisk undersökning som visade att barn hatar clowner. Surprise! Är det någon som inte tycker att de vitmålade lustigkurrarna är en gnutta läskiga? "Det måste vara clownhatare som har frågat sina egna barn försvarar sig clownen Manne till metro.se"

Jag säger bara det. Vi måste sluta läsa Stephen Kings Det som godnattsaga för barnen när de är små.


Barnrea på maxi

                               Barn på rea

Om man längtar efter en liten knodd så verkar det vara rätt årstid för att införskaffa en nu. Denna synen mötte mig när jag kom in genom dörrarna på Ica MAXI idag.

Upp och ut

Flygplansfönster Moln Arlandatak Moln

Jag var ute och flög i helgen. Detta (tillsammans med att jag satt och var relativt sysslolös på Arlanda i ett par timmar) fick en jättebra idé att födas i mitt lilla trassliga huvud.

Samtal med kompisen när jag kom hem:
- Jag har kommit på en jättebra idé! Ovanför molnen måste det ju alltid vara sol eftersom det aldrig är några moln ivägen. Man skulle ju kunna bygga ett jättehögt hus som når ovanför molnen och sälja solresor dit!
- Är det verkligen alltid sol där?
- Ja...förutom när det är natt förståss. Men molnen är aldrig ivägen!
- Det skulle behövas ett väldigt väldigt högt hus!
- Jag vet. Jag har till och med kommit på var det ska ligga. Vid Umeå älv så klart. De har ju såna problem att välja om det ska stå ett äventyrsbad eller kulturhus där. Ett solhus är det enda rätta!
- Du är ju som de där galna araberna som tävlar i att bygga högst. Babels torn...
- Mmm... men folk skulle slippa flyga till Tailand då. Bra för miljön också. "Det blir aldrig ensamt på toppen" kan vara deras slogan.
- Du tror inte att det skulle bli billigare att sänka molnen?

Fetish

Jag började i morse, när jag stod och duschade, fundera över de gamla filmerna där föräldrarna säger åt sina små gossar på skarpen att de ska tvätta sig bakom öronen och sedan ger dem bakläxa när de har slarvat. Varför just bakom öronen? Borde det inte samlas mer smuts på knäna eller fötterna? Kan det vara så att de helt enkelt rör sig om någon skum öronfetish?

Toalettsällskap

Gubben i rullen Toagubben

Jag har en liten gubbe i min toarullshållare. Tror att det är en kompis till elementtomten.

Dagens musiktips

Den här låten måste ni höra
Andrew Bird - A Nervous Tic Motion of the Head to the Left
http://www.youtube.com/watch?v=wRk2iHkOcNE

Synsk teve

Jag såg en gång ett program om ett gäng synska människor som tävlade i vem som var mest synsk. Ett av alla dessa program där någon måste åka hem i slutet. Alla stod där och såg nervösa ut när de läste upp namnen. Varför? Borde de inte redan veta programmets utgång?

Så här borde det ha istället ha låtit:
Programledaren: Och de som får stanna är....Berra, Ronny och...Otilia!
Otilia: (Arogant småleende) Viste jag väl. Jag vet ju redan att jag kommer vinna.
Sonny (som fick åka hem): Jag hade sett in i framtiden att jag inte skulle vinna men jag kan ju inte egentligen se in i framtiden så jag trodde att jag hade en chans.
Berra: Jag åker också hem för jag får ändå bara stanna ett avsnitt till. Måste hem och mata katterna. Jag ser att de kommer bli hungriga om två timmar.

Borta bra. Hemma också bra.

Så då var man hemma igen från staden där det finns lappar upptejpade på glasdörrarna till galleriorna med texten "Vänligen ta av er broddarna innan ni går in". Jag hade velat ha kort på lapparna men det är svårt att få tiden att räcka till för en tur till stan med kameran när man har ett fullspäckat schema bestående av Slöa i soffan, spela spel med syster, äta godis, slöa i soffan och sitta i soffan och spela spel med syster och äta godis.

  +   = obra

Jag är dålig på att ge nyårslöften men jag kom på ett i bussen på hem. Jag ska inte flytta till Piteå det här året heller! Det kändes som att jag satt instängd i en surströmmingsburk när vi passerade Piteå. Blurk för pappersverk.

RSS 2.0