Bada med fiskar/En tjej på hugget/En ful fisk på kroken/Fick hugg

Jag planerade att gå till isen och pimpla med vänner för en vecka sedan. Först blev det snöstorm och sedan slask. Går man ut på isen nu är risken överhängande att man får lite mer närkontakt med fiskarna än önskvärt. Vi har skjutit upp fisketuren på obestämd tid och mitt nyinköpta pimpelspö har fått ett tillfälligt hem på skänken i köket.

Idag satt jag på skänken och pratade med middagskompis medan vi väntade på att fisken i ugnen skulle bli färdig när jag fick en mental bild i huvudet av hur jag la spöt på bänken på samma plats som jag nu satt...försiktigt försiktigt lättade jag på baken och insåg att jag mycket riktigt hade satt mig på kroken och nu satt fast som en liten maggot. Som tur var hade den bara hakat fast byxan.. Kompis frågade lite försynt om jag ville ha hjälp med att lossa mig själv från spöt. Hrmm ehh. Funderade igenom om jag skulle lyckas ta mig loss för egen hand men blev tvungen att tacka ja till erbjudandet.

Tackar de ko(s)miska krafterna för att jag inte hade tighta byxor på mig.


Jag, Kalle och Bertil i köket.


Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHAHAHAHA!!!

2008-03-15 @ 12:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0