Svarta hål

Jag hatar när jag lägger saker på ett "bra ställe så jag ska hitta dem" för jag hittar dem ju aldrig sen. Jag får i alla fall springa runt och leta efter sakerna fast med den irriterande vetskapen att jag har lagt grejen på ett "bra ställe". Jag vet fortfarande inte var jag har lagt bibliotekskortet til UB, bara att det ligger på samma ställe som kopieringskortet och passerkortet till universitetet. Idag letade jag efter mitt busskort till Metropolen i norr men kunde inte hitta det. Senare hittade jag det i plånboken brevid betalkortet. Vem hade kunnat ana att jag skulle sätta ett busskort där?!

Kanske skulle skriva på en lapp över alla bra ställen där jag lägger saker så jag hittar dem igen. Sedan kan jag sätta lappen på ett bra ställe där jag hittar den.


Längst där inne ligger alla de förlorade korten och udda sockarna.

Kommentarer
Postat av: Monstret

Rolig tjej du! :)

2008-03-19 @ 09:52:11
Postat av: J

Åh gud. Jag gör exakt likadant. Har ALLTID alla kort i jackfickan eftersom handväska är ett djävulens påfund. Har jag då i ett anfall av tillfällig sinnesförvirring stoppat t.ex. betalkortet i plånboken så går jag upp i atomer eftersom jag inte hittar igen det. Häromveckan letade jag efter mina nycklar (som BÖR ligga i höger jackficka) i över en timme. De låg i ryggsäcken. Bah.

2008-03-20 @ 13:24:10
URL: http://realpangea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0