Metropolen är rymden

Nu har jag kommit hem från en liten tur till det kalla norr(are). I Metropolen är saker inte som här i Umeå. Hos pappa stiger man upp samma tid som hemma men på nåt mystiskt sätt har man vid samma tid som då jag börjar äta frukost hemma hunnit äta både frukost och lunch hos pappa. Hos pappa klarar jag inte heller att titta på teve ensam. Att titta på teve hos far är som att manövrera ett rymdskepp. Det är massa olika knappar och apparater som ska ställas i olika lägen. När man har fipplat en stund så kan man ibland ha turen att få in rätt bild på teven, att sedan ljudet tillhör en annan kanal det får man leva med för man vet aldrig vad som kan hända om man trycker på fler knappar. Syster har inte fullt så många aparater men hon har också en digitalbox nu och hattar mellan fem olika fjärrkontroller och kliar sig i huvudet och ser uppgiven ut. I torsdags lämnade hon mig framför teven alldeles ensam så jag hade inget annat val än att titta på ett avsnitt av Fringe. Det var faktiskt en riktigt spännande serie.

Kommentarer
Postat av: annapanna

När jag var kattvakt för ett par somrar sedan fick Fluff skriva en hel A4 med illustrationer och allt för att jag skulle kunna manövrera maskinparken. Morris var inte till mycket hjälp.

2008-11-05 @ 20:38:04
Postat av: kanina

Annapanna: Ja och den byts ut så ofta att det inte är någon idé att lära sig heller. Den här gången fick jag instruktioner, när han lämnade mig ensam med den, hur jag skulle bära mig åt om jag ville titta på dvd men jag åkte till stan och hälsade på moster istället. Man vet aldrig vad som kan hända om man trycker fel. Blir som i mision impossible, en röst som säger att om 5 sekunder kommer maskinen förstöras pyyyysssss dam dam dada dam da...

2008-11-05 @ 20:45:27
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Fluff

Kanske är lättare när man lär sig en ny apparat i taget som jag gjort, i stället för att få alla aggregat i fejset samtidigt.

2008-11-05 @ 21:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0