Storshopping

Idag har jag storshoppat. Köpte en verktygslåda och en påse spik på Claes Ohlsons. Efter jag hade betalat gick jag ut och tittade på kläder och lekte Bicykle Repairman (fast woman då). Folk såg konstigt på mig. När jag kom in på Bianco tittade expediten först på min verktygslåda och sedan på mig och sa Hej på ett sånt där uppfodrande vis. Vad hon egentligen tänkte var Så det är dax att komma nu. Vi har minsann väntat på att du ska fixa rören i tre veckor! När jag sedan skulle gå hem märkte jag att stan var inhuldad i disig brandrök. Älven såg ut som en tavla av William Turner. Jag har de senaste åren tänkt att Umeå kommer underminera sig själv på grund av alla stora gropar som de gräver överallt i staden och försvinna ner i djupet med ett Swop men nu började jag fundera på om det kanske var Stadsbranden 2.0 som skulle tvinga mig att flytta istället. Men om det hade varit en stadsbrand som var på gång så hade den varit ovanligt hemlig för enligt tidningen hade det inte kommit in något brandlarm, bara missnöjda människor som fick in rök i sina hus, så det körde runt en förbryllad brandbil och letade efter elden. Det visade sig att det var en bonde som eldade hö på sin åker.

Jag tänkte först att min verktygslåda skulle få heta Bernt men sedan tänkte att det var väl sexistiskt av mig att utgå från att det är en han så nu får hon heta Berit istället.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Min verktygslåda heter bara Lådjävel. Namnet fick den då den klämde mitt högra pekfinger så det började blöda.

2008-10-26 @ 15:10:06
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: kanina

Så skulle Berit aldrig göra. Däremot märkte jag att det nog hade varit bra med storleken större men jag kan ju alltid skaffa en Berit 2 eller en Bernt också.

2008-10-26 @ 15:22:50
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Lennart

Bra att Berit är snäll mot dig. Hon blir nog glad om det flyttar in en Bernt.

2008-10-27 @ 07:19:56
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: kanina

Eller en Berit 2. Jag lägger mig inte i hennes val. Hon bor ju trots allt i en garderob och kommer ut både lite nu och då.

2008-10-27 @ 12:47:07
URL: http://jagkannina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0