Hårresande



När man har anlitat en kompis för att toppa håret och säger nåt till henne om att innan hon började klippa nådde den längsta slingan ner till midjan och hon då säger Oj! kan man misstänka att det har blivit lite kortare än man först tänkt.
Förra gången jag hade så här kort hår var på högstadiet när min kusin, som hade påpekat att jag skulle vara fin i kort hår, skulle toppa mitt hår och det gick från midjelångt till axellångt.



Kompisen tyckte även att det var en bra idé att göra små slingor i luggen som var kortare. Hon tänkte nog inte riktigt på vad som händer med mitt hår när de blir utsatt för regn..eller annat vatten också för den delen. Inte så Jane Austen som hon tänkte kanske.. Min föreställning om att jag skulle förvandlas till clown om jag klippte håret kort är starkare förankrad nu.

Kommentarer
Postat av: littlemy

Hjälp! vad mycket hår! förstår om det känns som om det fattas något. Greps lita av panik då jag klippte av mig allt långt hår. Inte bara jag utan äldsta dottern saknar mammas långa hår! Vist är det härligt med förändring men jag kommer nog nöja mig med mellan längd i fortsättningen. Verkar som vi har samma hår tema, kort och rött.... Hoppas att du har vant dig lite nu. Det är bara besvärligt då man ska låta det växa ut puhhh! Ha en härlig dag nu ska jag laga vofflor( fick ett voffelgärn i bröllopsgåva) Kramen

2008-09-04 @ 10:25:27
URL: http://littlemy.webblogg.se/
Postat av: Kanina

Litlemy: Det är mycket hår som saknas men de flesta skulle nog räkna min frisyr till mellanlångt nu också. Det är nog mest jag som har haft midjelångt större delen av mitt liv som tycker att det känns jättekort. Det ser ju kortare ut än det är också eftersom det lockar upp sig, för lockar upp sig gör det ordentligt nu efter klippningen.

2008-09-04 @ 10:57:56
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Monstret

Den översta bilden påminner verkligen om dig... och det är otäckt att se dig ligga så där utspridd... Tror säkert att du blev jättefin i håret!

Det är som med rosenbuskarna, man måste klippa ner dem ordentligt så de blommar fint till våren :D

2008-09-04 @ 19:40:12
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Kanina

Monstret: Helt sant. Jag är en rosenbuske, en korthårig och lockig rosenbuske. Jag tycker också att det är lite läskigt att halva jag ligger i en soppåse nu, men jag är i alla fall mer lättskött och schampokoncentrationen blir mycket högre eftersom jag inte har kommit på att man kan ta en mindre klick än.

2008-09-04 @ 22:49:41
URL: http://jagkannina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0