Svenskare än svenskt

Har tittat lite på den här fem-saker-jag-har-i-utmaningen som har florerat i min och andras bloggar på sistone, och kommit fram till att alla har broccoli i frysen. En del har en påse med frysskadad broccoli eftersom de inte äter broccoli men alla har en påse. Är inte det en gnutta intressant i alla fall? Som en manisk broccoliinvation, alla måste ha den annars försmäktar vi på denna ö. Själv har jag den både färsk i kylen och fryst i frysen.

Kan det bero på att de ser ut som små träd så man kan leka Godzilla när man äter den? Broccoli, en lite roligare mat!

 

När jag bildsökte på broccoli fick jag ca 1 420 000 träffar medan fjällig taggsvamp som bor i de svenska skogarna bara fick 139 träffar (och då var det bara kanske 20 av de bilderna som inte föreställde hundar och kantareller). Det säger nåt om broccolins popularitet. Slutsats: Svenskarna är ett folk som har längtan efter att känna sig stora och hungriga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och så ser de ut som en regnskog uppifrån om man tittar nära.

Själv har jag ingen broccoli i frysen, men däremot skärbönor, som jag inte äter, och brysselkål som är kvar sen förra julens kalkonmiddag. Eller förrföra.



/Fluff

2008-09-22 @ 15:52:23
Postat av: syster

Men utan broccoli får man en broccolikris! Och när man säger det i affären tittar folk konstigt på en!

2008-09-22 @ 18:10:56
URL: http://hannanasen.blogspot.com/
Postat av: Hummellisa

Jag har ingen broccoli i frysen. Det är äckligt och nyttigt och jag har en lite frys. Måste spara utrymme till isbitar :D

2008-09-22 @ 22:11:19
Postat av: Kanina

Fluff: Du kanske skulle skaffa lite broccoli så du får vara med i gemenskapen? Annars kan man säkert leka med dina grönsaker också. Brysselkål ser ju faktiskt ut som väldigt små vitkålshuvuden.



Syster: Är du säker på att det är därför folk tittar konstigt på dig?



Hummellisa: Isbitar är inte mat. Broccoli är gott och där med basta!

2008-09-23 @ 19:44:53
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Lennart

Tänk så där har jag aldrig sett på saken om broccoli. Jag trodde nästan att jag var ensam om att vara tokig i broccoli för jag vet ingen annan som gillar det.

2008-09-23 @ 20:38:33
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Kanina

Lennart: Tyvärr. Du är inte ett dugg ensam om att gilla broccoli. Alla har det i frysen (utom Hummellisa och Fluff då). Det är som när man googlar. Det finns alltid någon som har ställt precis samma fråga före en själv. Alla går omkring och tror att de är ensam med sina funderingar/matbesattheter men man är aldrig så originell som man tror... Anonyma Broccolister är på framfart.

2008-09-23 @ 20:48:12
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Sara

Man känner sig nyttig bara man har en påse :). Just nu har vi faktiskt ingen. Vi kanske har uppnått broccolimognad- det stadie när man inser att man inte äter upp broccolin när man väl köpt den. För visst har vi haft en påse frysskadad förut, jajjemen.

2008-10-01 @ 18:13:48
URL: http://www.ihhhgalleri.blogspot.com
Postat av: Kanina

Sara: Broccolimognad. Det är stort! Själv är jag fortfarande i stadiet där jag tycker om den..eller är det stadiet efter broccolimognad? Kanina äter sin spenat..jag menar broccoli var dag. Det är kanske då man är vuxen, när man faktiskt äter grönsaker helt frivilligt :)

2008-10-01 @ 19:10:11
URL: http://jagkannina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0