Har blivit utmanad

Monstret under sängen knackade på min sängbotten och utmanade mig idag (det är sant, monstren under sängen finns!) När man får hot och uppmaningar från ett monster så är det bäst att lyda.
Utmaningen går ut på att jag ska nämna fem saker i min:

* Frys
- En hel kyckling
- Broccoli
- Skinkschnitzlar
- Muffins (alltid muffins)
- Bär som jag har plockat i diverse skogar och buskar.

* Garderob
- Rulljalusier
- Smutstvätt
- Gamla brev (folk skriver sällan riktiga brev längre)
- Foton (även dem av den äldre sorten eftersom jag sällan framkallar foton nu..)
- Låda med papper, redo att ritas, skrivas och pysslas med.

*Väska
- Kvitton/lappar lappar lappar (varav en med instruktioner för justering av utskriftskasetter)
- Vantar
- Batterier
- Tuggummin
- Passet så klart

*Badrumsskåp
- Någon slags 2in1-tandkrämmunnvatten med smaken Freaky Lemon Mint!!! (Kanske använder den någon gång när all   tandkräm i världen har tagit slut)
- Kamm (av någon konstig anledning)
- Vitaminer
- Nagelfil med strass (födelsedagspresent..)
- Metallpropp till handfatet (som har trillat ner i handfatet och gjort ett märke en gång, så jag lyfte upp den igen)

Jag skickar vidare utmaningen till
Hannanas, Annapanna, Lennart, Connyponny, Dottern på rätt sida vattnet, Little My och Vewwo så klart som har en blogg som går ut på att göra listor.

Misstänker att det var meningen att jag skulle hålla mig till siffran fem och utmana fem nya personer men jag är ju så nyfiken på vad folk har för roliga saker i sina skrymslen!

Kommentarer
Postat av: Monstret

2in1-tandkrämmunnvatten med smaken Freaky Lemon Mint!

Väldigt imponerande :) Och passet i väskan ifall du skulle få för dig att resa till Algeriet. Klokt att alltid vara redo :)

Kram på dig!

2008-09-20 @ 09:20:08
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: syster

utmaningen antagen!

2008-09-20 @ 10:52:42
URL: http://hannanasen.blogspot.com/
Postat av: Lennart

Men snälla nån, först kommer det monster och stjäl mitt farinsocker sen ska jag skriva listor också. Ja ja, jag får väl försöka då.

2008-09-20 @ 15:48:55
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Kanina

Monstret: Man kan undra vem som har kommit på idén att göra en tandkräm med citron och mint? "Det här var det äckligaste jag har smakat, vi gör en tandkräm och kallar den freaky!"



Syster: Duktigt!



Lennart: Det är en grym värld vi lever i. Det är bara att härda ut.

2008-09-21 @ 14:52:54
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Monstret

Tandkräm med citron, kaviar med banansmak, tårta med brosk... något är skevt med mänskligheten :)

2008-09-21 @ 22:45:55
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0