Nya spår i glassgubbeförsvinnandet!

Mycket har framkommit de senaste dagarna i fallet om den mystiska kidnappningen av Glassgubben. Jag har genom mina efterforskningar fått reda på att det gäller inte mindre än tre olika kidnappningar. Hela historien började med att kollektivet Grymm hängde ut en misshandlad glassgubbe utanför sin dörr (varav namnet). Kollektivet Grimm upprördes av detta och tog upp kampen för GG1:s (glassgubbe1) rättigheter. I samband med att GG1 försvann lade Grimm ut en efterlysning på den lokala tv-kanalen UmeTV. GG1 hade förmodligen vid denna tidpunkt redan avlidit av omfattande skador mot hals och huvud. Ålidhems Förenade Folkfront (ÅFF) utnyttjade tillfället, ovetandes om GG1:s död, och kidnappade en annan glassgubbe, GG2. Genom en infiltratör har jag fått veta att även han har misshandlats svårt med krossat huvud som följd. UmeTV har under dagen släppt nya shockerande bilder från en avrättning. Vi vet i nuläget inte om bilderna kommer från kollektivet Grymm eller ÅFF. Jag har nu på eftermiddagen även fått in bilder från ett tredje fall av GG-bortförande. Allt tyder dock på att det i detta fall rör sig om en organisation som räddar glassgubbar. Denna glassgubbe sägs heta Evert och hittades övergiven och svårt medtagen i Norrmjöle. Vi vet ännu inte om han vet något om de andra två bortförandena men han kommer under morgondagen höras på hemlig ort.

Grimmlapp 
Denna minnesnotis sitter på dörren till kollektivet Grimm.

Mördarlapp 
Med risk för mitt liv tog jag mig igår in med dold kamera i kollektivet Grymm. Där hittade jag detta meddelande från Grimm på kylskåpet. Jag såg fler meddelanden men hann inte dokumentera dem.

To kill a GG
Nytt meddelande på UmeTV. Jag inser att det är svårt att läsa så här kommer ett förtydligande.
HOW TO KILL A GLASSGUBBE. Starring Gregory Peck.
1. First get a good saw. Rusty or not is of no importance, though it may affect effectiviness of sawing.
2. Begin the incision and continue through the necks plastic area.
3. Remove loose bits of plastic using surgical scissors.
4. Sawing through a metal spine is rather hard. Ninjas neckbreaking comes to the rescue!
5. Last and not least, wear it's severed head as a mask. It will make you immortal.

GG i baklucka 
Evert räddas av en okänd välgörare.

GG på spa
Evert vistas nu på okänd ort men mår efter omständigheterna bra.

image208
01:37 Exclusivt uttalande från Everts räddare som kallar sig Princessjens.

"Evert har det iaf bra nu. När jag hittade honom låg han vid ett skjul och mådde allmänt dåligt. Hade inte duschat eller ätit på flera månader men nu har han varit på spa och börjar få tillbaka livsglädjen."


Kommentarer
Postat av: annapanna

Man kan inte säga annat än att det händer saker i Umeå!

2008-04-22 @ 00:17:11
Postat av: Pepe

Helvete vad många glassgubbar som kommit fram nu på sommaren. Det krylar av glassgubbar, de kommer från ingenstans. Värre än igelkottar och mördarsniglar. Glassgubbarna har blivit en epidemi. Härmed uppmanar jag alla umebor att röva bort alla glassgubbar och hugga av deras huvud.. då blir man odödlig på köpet.

2008-04-22 @ 01:30:23
Postat av: Princessjens

Låt glassgubbarna leva!!! Dom gör ingen illa och som man brukar säga, som man behandlar andra vill man bli behandlat själv. Tänk om glassgubbarna blir arga och börjar hugga av huvuden från människor. Det skulle vara fruktansvärt. Så ge dom en kram när ni ser dom så håller dom sig lugna och glada.

2008-04-22 @ 01:57:13
Postat av: Hanna

Starring Grehory Peck kanske... Och måste hålla med Annapanna: Ume är inte en händelselös stad!

2008-04-22 @ 19:42:48
Postat av: Lennart

Oj då, vilka spännande grejer det händer uppe i norr!

2008-04-22 @ 19:55:11
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Grymm

Detta är bara början!
Vi kommer ej vila förren alla glass gubbar har befriats från livet och deras själar uppslukade av oss.

"I..We are GOD"

2008-04-23 @ 10:58:17
Postat av: Kanina

Annapanna: Umeå eller kanske mer Ålidhem är stället där Det händer.

Pepe: Glassgubbarna ligger i ide på vintern. Det är nu de vaknar till liv. Jag motsätter mig starkt allt våld mot glassgubbarna.

Princessjens: Jag håller med dig. Glassgubbarna är fredliga varelser men man vet inte vad som händer om man retar dem. De är MÅNGA så vi vill inte ha dem som våra fiender.

Hanna: Tack. Jag funderade och funderade men inget ord jag kom på hade samma form som den suddiga fläcken på tv:n.

Lennart: Jepp. Det är här man ska bo.

Grimm: Ni (alt. du) är grymma människor som har drabbats av hybris! Jag varnar er för bi-effekten. Retar ni dem så kommer de gå samman i en svärm och dödar er på ett mycket smärtsamt sätt!

2008-04-23 @ 13:35:54
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Pepe

Hej

om ni är sugna på att göra ett bildspel, kan vi lägga ut det på Ume-tv. Men bokstäverna får inte va för små, annars blir det ba fläckar på skärmen, som i fallet med "How to kill a Glassgubbe".

Och det är inte vi som är Grimm!!! Det är grannarna som är Grimm. Vi är ju Grymm!!!!!! YYYYYYYYYY, inte I!!!!!!!!

2008-04-24 @ 16:20:53
Postat av: Kanina

Pepe: Jag ber så mycket om ursäkt. Jag menade naturligtvis Grymm med Y. :D

2008-04-24 @ 22:33:00
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0