Djungelkrocket 2008

Höll ju nästan på att glömma bort att berätta om årets Djungelkrocket 2008 i Metropolen.

Årets uniform bestod av:
Röd halsduk, flytväst och kanintofflor eller förstora stövlar och stridsvagnshjälm med öronflappar.

Vi frågade pappa om han ville vara med och spela men det ville han inte. Vi erbjöd oss till och med att skippa uniformen men han var som Fantomen, hård mot de hårda och sa nej. Han kom ut med kameran i handen istället.

Bandragningen blev i år följande:
Pinne (start), genom båge, över bron (hamnar man i kanalen får man börja om), genom båge, runt soluret, under bänken, under bänken igen (som en åtta), genom båge, runt torkställningen ett helt varv och samma båge igen, sicksack genom megaplockepinnet, genom liggande stuprör (byttes senare ut mot ett plockepinnhinder eftersom det bara var systers boll som tog sig igenom stupröret) runda rosbusken, ett till plockepinhinder, upp på plattan (där måste bollen ligga still), genom pappröret vid kortsidan av huset, vidare till den djävulska slalomen, mellan två liggande pinnar, runda husknuten och akta de små söta blommorna, runda gropen och in i den röda pottan. Plong. And the winner is...

För er som som inte läste min blogg förra året eller var för lat för att klicka på länken längre upp på sidan idag så kommer ett snabbt gemomdrag av reglerna här:
Klara färdiga slå. Försök att inte skada motståndaren med din klubba. Den som är först i mål/pottan med sin boll har vunnit. Ett tillägg för spel i Metropolen i år är vattenhindret, den lilla bäcken som har ringlat sig in på gården. Om bollen hamnar i vattnet får man börja om från början med sin boll.

När vi senare spelade med fler männsikor skippade vi uniformen.

Dag ett:


Dag två:


Klicka på bilderna om ni vill se dem större (och klicka igen för att gå tillbaka).

Kommentarer
Postat av: Lennart

Hi hi, skojiga kanintofflor! Vet du, senaste gången jag spelade krocket var jag 14.

2008-08-19 @ 19:15:14
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Linn

Hannanasen sa att du har ett bra recept på kladdkaka/kladdkaksmuffins? Kalas nästa helg, tänkte försöka imponera på gästerna med min, ahum, kulinariska talang.

2008-08-19 @ 19:50:25
URL: http://tjocksocka.blogspot.com
Postat av: Kanina

Lennart: Då kan man tycka att det är dax nu. Djungelkrocket är ju senaste flugan vet du!



Linn: Jag brukar använda det här receptet. Hacka gärna ner lite (läs mycket) choklad också så blir de extra lyxiga. http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=498 Jag provade en gång att sätta ner julpolly i dem. Det blev gott men otroligt sött och inte jättevackra eftersom pollyn smälte och gjorde hål i muffinsen. Om man sätter ner sånna godisar är det viktigt att peta ner dem djupt för annars poppar de lixom upp. Riktigt smör förhöjer också smaken (tror jag iaf). Det var den jag gjorde som kladdkaka när jag var i metropolen i norr senast.

2008-08-19 @ 20:07:38
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Monstret

Söta ni är! :)

2008-08-20 @ 16:33:00
Postat av: Kanina

Monstret: Tack :D

2008-08-21 @ 12:45:59
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Kristians Dotter

Skrev jag ifjol att jag ansåg "djungelkrocket" vara en av de mest fantastiska uppfinningar jag läst om? Den slår nästan "schackfotboll" som uppfanns i trakten utanför Uppsala en vårdag i bakfyllans tecken. Metropolen: såg du Alfons pappa på båten kan det varit min. Han har pratat om båtens ankomst i över ett halvår. Jag missade båten med en vecka, fast å andra sidan ser jag den över vattnet resten av året.



2008-08-23 @ 22:41:32
URL: http://www.korrektsidavattnet.blogspot.com
Postat av: Kanina

Kristians Dotter: Schackfotboll. Det vill jag veta mer om. Måste man tänka mycket i det? Götheborg förlåter dig säkert eftersom ni bor i samma stad. Kan man inte hälsa på den när den är hemma?

2008-08-23 @ 23:36:37
URL: http://jagkannina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0