boll boull boll kotte

Igår spelade jag fotboll/basket för första gången på si sådär tio år. Då min egen fotboll som jag fick från Kicks fotbollsskola någon gång under forntiden, lider av KOL efter att ha tjuvrökt i pappas förråd i 20 år och min basketboll är mystiskt försvunnen (förmodligen även den i pappas avgrundslösa föråd) så fick jag låna en boll av en kompis. Jag misstänker att hon har stulit den från ett enbent och blindt barnhemsbarn från rumänien, men den är rund och välpumpad så jag är inte petig.

Jag var aldrig den personen som dribblade och fintade på tiden då det begav sig, men jag kunde framföra bollen och emellanåt peta in den bakom den viftande personen i det stora målet. Jag var heller aldrig någon tvåmetersgud på basketplanen men jag lyckades studsa bollen och pricka korgen när jag stod en bit ifrån den. Det ligger nära till hands att skylla min nuvarande inkompetens på att fotbollsplanen lutade och att vi spelade basket med en fotboll på en sprucken basketplan men det är mer troligt att jag helt enkelt har förlorat den bollkänsla som jag eventuellt hade en gång i tiden.

När vi gick hem hade jag ett rödfläckigt märke på armen som såg ut som att det skulle utvecklas till ett blåmärke men det blev inget. En bruten nagel och ett torrt grässtrå som hade åkt in i armen som en sticka är inte på långa vägar lika coolt som ett maffigt blåmärke efter en snygg glidtackling.


Kommentarer
Postat av: Monstret

Jag tror inte sport är bra för dig. Du blir alltid så märkligt mörbultad :)

2008-05-27 @ 09:25:48
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Kanina

Monstret: Det är för att jag söker mig till sporter där man får slåss och tacklas. Då är det en nackdel om man är liten som en fluga och flyger iväg när folk petar på en. :D

2008-05-27 @ 11:40:33
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Ponny

Ja men du var ju inte sämst, jag kom just sist i baskettävlingen haha.

2008-05-27 @ 16:14:54
URL: http://connyponny.blogg.se
Postat av: Kanina

Ponny: Tack du är snäll. Har du tränat nu? På torsdag gäller det! Jag bollar omkring här inne och teven har inte gått sönder än. Det är ett gott tecken :)

2008-05-27 @ 16:52:35
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Ponny

Skulle stå ju och inte just. Japp, på torsdag är det allvar, då skola agnarna sorteras från vetet eller vad man nu säger :-)

2008-05-27 @ 17:18:42
URL: http://connyponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0