Svårigheten med att vara ett träd (Bussbilder 2)

Tr?ttsamt att vara tr? Plocka ?pplenSticklingar p? v?gen Evigt tacksammaSt?ngsletimage74Kallt om r?tternaTr?d i norrland

Min bussfärd del 1

image57 image63image62 image66image58 image65

Hem

Liten d?

Då var det dax att åka hem till mitt lilla krypin igen.

Dödens hus

Fikus?       Aloe vera

Jag jobbade på systers blommor i flera timmar, jag gav dem vätskedropp men det fanns inget mer jag kunde göra för dem. Skadorna var för stora. Uttorkningen hade gått för långt. Vi förlorade dem. Det var en sorgens dag.

En stilla dag i Luleå

Skotth?      IsEkorrar

Jag är ju som sagt och hälsar på mitt gamla liv. Jag tog en promenad i det fina vädret igår. Tuna har verkligen blivit fint sen de började renovera husen. Jag gick förbi en sopbod. Jag kan inte med säkerhet säga att det inte är ett kulhål... Jag bor inte längre i vilda västern.

Jag gick ner till stranden. Jag kom på att det faktiskt är riktigt vackert här. Den isen har jag gått många gånger över på väg till skolan.

Jag stannade och språkade med två ekorrar. De pratade i munnen på varandra som ekorrar gör. Efter en del tjat så tog jag kort på dem och lovade att lägga ut det på min blog. Riktiga exihibitionister de små liven.

Äventyr

Igår åkte jag buss till Luleå. Vi hade en bussvärdsprao på bussen. Kvinnan i högtalarna sa att vi skulle vara snälla med honom. Han skulle få äran att ta betalt av oss. Både jag och den tråkiga kvinnan brevid mig tog för givet att han var en kille på 15 år. Han var ungefär 55 och såg ut som en flinande Göran Persson. Han vinglade omkring och flinade. Missförstå mig inte, jag tycker om glada människor...men han var väldigt klämkäck! Han var nog lite nervös i början men i slutet av resan bytte han soppåsarna aldeles själv! Duktigt värre.

Jag såg mycket intressant på min resa (det visades ingen film eftersom de hade glömt att ta med en...) som jag tänkte ta kort på men jag hann lixom inte. Bussar går ju så fort. Det är roligt att titta på lastbilschauförerna när man åker förbi dem. De gör mycket kul när de tror att man inte ser dem...

Döing

image49

Jag var på fest i helgen. Det var levande cajunmusik. Vi dansade inte på borden.

Husmorsfunderingar

image47    image48
Hallonmuffins                                                Dahl med spenat (inte det slämmiga monstret)

Hur gör man egentligen för att muffinsarna inte ska bli så där kladdiga och glansiga? De är ju så fina när de är nybakade men nästa dag när man öppnar burken så är de så där läskigt kladdiga.. misstänker att det är bären som blöter ner dem på nåt sätt.. Hjälper det om man sätter dem i frysen direkt??? Måste nog kontakta den läskiga Marta Stewart om detta.

Den andra bilden föreställer mat och inte nåt som hör ihop med katter och hårbollar. Var bara tvungen att ta en bild på mitt misslyckande. Först tog jag för lite vatten till linserna och sen blev det soppa. Jag försökte att rädda den genom att hälla bort lite av vattnet men den förblev som ärtsoppa. Sen hällde jag ihop grönsakerna och linserna så de skulle få bekanta sig med varandra. Maten stod på spisen och lät glupp glupp och såg ut som bubblande lera. Det blev ett väldigt spännade ljud när jag rörde i maten typ Glooouuuuurk. Den var faktiskt god men.... Det såg aningen mer aptitligt ut när det var varmt...men det är marginellt.

Det är nåt som luktar apa i mitt kök och det är inte min gryta.  Jag tror att det bor ett litet slämmigt monster i min diskho men jag törs inte titta efter så jag går ut i solen istället.


Sankt Pers dilemman

image47

Do they olive?

                                                Do they Olive?

Som gammal akvarieägare kan jag inte låta bli att fundera över om det är de som flyter vid ytan eller ligger på botten som är bäst att äta... kan en oliv vara död. It o-lives som vi norrlännigar skulle säga.

Trallila

Idag höll jag på att trilla ner från en trappa ute i ett skjul på returmarknaden och hade inte nog med pengar på kontot när jag skulle handla mat. Vissa dagar är mer spännande än andra.

KASPLOTSCH

Om man inte är hemma borde man ju norrländskt logiskt vara ohemma. Så om man har blivit kidnappad borde man alltså vara ohemmad.

Okej..jag inser bristen i mitt resonemang nu när jag stavar det men jag håller fast vid min teori.

Idag kom jag på att nåt som är roligare än att hoppa i vattenpölar, är ju faktiskt att hoppa i snöslask! Det blir lixom mer KTJOFF PLTHTCH-läten då och man ser slasket flyga som i ultrarapid! Lixom mer visuellt än vatten. Slasket är i regel mer utbrett så det inte går att undvika också så det är lättare att dölja att man hoppar i det... Man kan lixom ojdå-hoppaner från en lite högre snökant rakt ner i det eller bara "gå hårt" i det. Skorna kan bli lite blöta men det blir de ju åndå när man går i slasket också så det finns ingen ursäkt att inte glädja sig själv lite.

Utmaning..

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.

Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information



Jag hade naturligtvis lväldigt svårt att komma på sex egendomliga saker om mig själv eftersom jag är så normal...men efter lång tid av krafs i huvudet...eller var det tvärt om och jag fick plocka bort flera konstigheter...ja här kommer de i alla fall:


1. Jag samlar på tablettaskar.

2. Jag kan sitta en timme och stirra ut i luften och filosofera.

3. Kan sitta och göra onödiga saker som att lägga patiens bara för att slippa att tex diska eller städa trots att jag skulle kunna fylla ut tiden med att göra nåt roligt som att måla.

4. Jag har svårt att motstå att hoppa i vattenpölar.

5. Jag kommer på mig själv med att fundera över, när jag skalar grönsaker eller liknnade,  varför de görs i så opraktisk form. Ingefära vore bättre utan veck och man skulle inte slinta om löken var fyrkantig.

6. Jag kan vifta med näsborrarna.


Så nu ska 6 nya personer utmanas
And the nominees are..... (trumvirveln trumvirvlar, fumlande prassel med kuvertet, nervöst skratt)

Monstruösa Margit
Vewwo
Funkiz
Maria
Storey
Conny
Och ett hedersutmanande till Sami om du kan tänka dig att återuppliva din blog.

Blommisshandel

Törstig blommaBlomma
                                     Före                                                                        Efter


Ibland får jag dåligt samvete när jag ser hur glada mina blommpr blir när de får vatten.. Ibland är de så törstiga att de halucinerar om vatten. De ser grönskande oaser i ett hav av sand. De är så törstiga att det inte kommer några tårar när de gråter.

Men de blir väldigt glada när de får vatten!

Dagens fynd

                                
Jag var på Claes Olson och tittade på vinkelhakar i lördags. Jag tittade på en som kostade 27 kr. Ett bra pris tycker jag. Den som hängde på hyllan brevid kostade 195 kr. Hur kan det vara så stor prisskillnad? Vad kan göra en vinkelhake så dålig att den kostar en sjundedel av en annan? Inget, kom jag fram till . En billig hake duger bra åt mig och min verktygslåda. Handlar ju inte direkt om en yxa utan egg eller en hamare med ett löst handtag. En vinkelhake kan ju inte ha några direkta säkerhetsrisker, så jag köpten den. När jag kom hem insåg jag att kanterna på den är väldigt vassa!

Skärsåren som kommer dyka upp i mina händer efter att ha använt den kommer i alla fall vara fint vinkelraka.

En annan som gjorde vinkelräta saker var Mondrian och Mondrian gjorde konst och konst gör även jag och om man vill titta på den kan man gå in på http://kanina79.deviantart.com/ och kika. Än så länge har jag ett par foton och några akrylmålningar men jag planerar att lägga ut några blyerts- och kolteckningar också.

Chokladmöss

Mina chokladbollar som jag gjorde är slut. Undrar vem som har ätit upp dem. Kanske har möss i kylen, speciellt anpassade till kallt klimat och mörker. En korsning mellan isbjörnar, kackelackor och bisamråttor. Varför finns det inte kackelackor här uppe? Ska inte de klara en atombomb? Kanske är ett pr-trick från deras sida. De är lika ömtåliga som alla andra småkryp fast de har lurat i oss att de överlever så det är ingen som testar att mosa dem. Äcklighetsfaktorn spelar ju också in. Jag tror att arten på mina kylskåpsmöss är frusmus (Polarus Frysus musus på latin). De lever på isbitar och chokladbollar och bygger bon bakom senapen.

RSS 2.0