Ordspråk

Ordspråk

Ett ordspråk som jag slängde ur mig i höstas när jag gjorde annat samtidigt som jag lagade mat. Detta tog min underbara syster Martina vara på och broderade en väggbonad till mig i julklapp. Nu hänger underverket över spisen som sig bör för att påminna mig om att inte sätta mig vid datorn samtidigt som jag lagar mat.

Så nu till dagens fundering. Vi vet ju alla att när man sover för länge så får man ont i huvudet. Vad beror detta på? Jag funderade lite och kom fram till följade förklaring: Männsikor som ligger för länge på samma sätt och är lite magra kan ju få liggsår. Så jag tänkte att om man ligger och sover för länge i samma position så kanske hjärnan ligger och blir platt eller får blåmärken för skallbenet är ju trots allt inte alls lika mjukt som kudden. Boten på detta är naturligtvis inte att sova mindre utan helt enkelt att skaka på huvudet några gånger under natten så hjärnan rasslar runt lite och hamnar i en ny hälsosam position .

Kommentarer
Postat av: vewwo

tror du har kommit på något där :D

2007-01-16 @ 19:03:57
URL: http://vewwo.blogg.se/lista

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0