Poesi!

Igår var jag på poesikväll. Jag hade inte skrivit nåt så jag ingick inte egentligen i nervositeten som darrade i luften. Det fanns intressanta människor där och alla verkade lika nervösa. Killen som hälsade välkommen sa att alla som ville läsa fick gå fram och göra det och när ingen mer ville läsa fick vi gå hem. En skäggig man frågade hur länge man måste vänta på att nån går upp innan man får gå hem. Killen sa 7 minuter.

Jag tror Kompis ångrade att jag fick följa med eftersom det tvingade honom att inte banga. Han gjorde det. Han gick upp och läste. Folk skrattade men det var meningen så han gjorde det bra. Det diskuterades hur man skulle göra för att det skulle bli mindre nervöst och mindre långa tysta pauser. Någon föreslog att man kunde göra det över nätet istället så slipper man se folk. Det blir som att sitta ensam hemma och äta bullar. En tjej delade med sig av erfarenheter av att äta bullar med headset vid datorn. Man glömmer bort att man har den där sudden framför munnen så den följer med in när man ska pula in bullen. Som att äta en humla.

Det gjordes reklam för Poetry slam. Regler. Orter som inte har eget slam får dela på Umeås slam.  Läsa en text av en död poet. Hur länge måste poeten ha varit död? Det bestämdes att man helst inte ska döda någon som lever nu men om han är nydöd och familjen instämmer så får man ta med honom/henne upp på scenen som rekvesita i nästa moment. Alltså inga restriktioner kring mord.

Vi pratade med den skäggige mannen utanför efter att det var slut. Han sa nåt om Gunnel (eller nåt annat namn jag inte kommer ihåg). Vi frågade vem som var Gunnel. Han svarar att det var hon som var lite...tjock! Det var hon som behövde gå på toaletten. Intressant med folk som inte har hämningar. Det är inte snällt att skratta åt folk när de inte menar att vara roliga. Sen kom han av sig lite så han gick.

Idag får ni flera musiktips.
Nitin Sawhney - Koyal (songbird). En fin kinesisk låt.
Scott Matthews - City headache. Skön.
Rf & Lilli De La Mora - Trough the trees. Den vackra videon kan man se här. Där kan man också lyssna på hela låten men dock inte för nedladdning.
Muse - Muscle museum. Jag avslutar med den här lite rivigare biten.

Så så. Slutskrivet för nu.

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh, muscle museum är sååååå bra. lyssnade mycket på muse på gymnasiet.

2007-09-27 @ 15:57:03
Postat av: Conny

Poesikväll, skoj..eller ja, kan nog bli lite nervöst och så förstås, som du skrivit men jag skulle nog ställt upp. Är lite av kylskåpspoet.

2007-09-28 @ 09:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0