Rosor på kinden och choklad i mangon..magen

Idag gick fingret genom jeansen när jag skulle ta på mig dem för att gå ut och åka skridskor. Jag anar en trend. Måste bli bättre på att shoppa kläder innan de faller av mig.

Så idag hade jag årets första:
Typiskt. Brett bandyfolk på banan.
Kramp i fötterna.
Barn på banan. Hej hej hej.
Måste snöra hårdare.
Gjorde det verkligen så här ont i fötterna förra året?
Barn. Hej hej.
Jag faller jag faller. Aj..inget brutet...blir nog bara ett litet blåmärke. Jag är bra på att ta emot mig. Behöver nog inte hjälm i alla fall.
Lite mer måste jag åka för att det inte ser ut som att jag ger upp för att jag trillade.
Nu klarar jag inte längre.

Det bästa med att åka skridskor är hur underbart sköna skorna blir när man har åkt klart. Nu har jag gjort bort de smärtsamma bitarna för i år och kan ägna mig åt flippar och volter resten av vintern.

När jag kom in gjorde jag en mangosmoothie men drack den inte på en gång (råkade kolla epost o det) så jag hade redan blivit kall när jag drack den och ännu kallare blev jag av den frysta mangon så jag blev tvungen att komplettera med lite varm choklad.

Inte så tokigt trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0