Med huvudet i behåll

Jag har varit ute på äventyr i helgen. Jag åkte till Eskilstuna för att tälta och fira en kompis som fyllde år. Man kan tro att nio timmar på en buss är tråkigt men då har man inte åkt Y-buss. Vi började åka i en buss utan ventilation men eftersom motorn gick sönder fick vi byta buss redan i Stockholm (där den gick ifrån). Jag beklagade mig för en kompis att det inte fanns syre i den första bussen och hoppades på att det skulle vara bättre luft i den andra. Det blev det...

När vi var i Ö-vik backade bussen in i ett tak till en väntkur så taket kom rakt in genom bakfönstret. Jag satt längst bak i bussen men som tur var ca en meter åt andra hållet så taket och glasregnet missade mig. Jag är redan ganska kort och väldigt fäst vid mitt huvud och föredrar att fortsätta vara det så jag är glad att ha det i behåll. När vi var framme i Umeå var så gott som hela bakrutan borta och luften synnerligen syrerik. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig..


Kommentarer
Postat av: Fluff

Men gode tid! Körde galningarna med trasig bakruta? Får du pengarna tillbaka? Tur du klarade huvet i alla fall. Trodde buss var relativt tryggt men det är nog bäst att cykla eller gå. Eller lifta med motorcyklister med västar.

2008-07-03 @ 01:09:16
Postat av: Kanina

Fluff: Det kan hända att det är säkrare att lifta med en man med kniv. Alla gånger jag har varit med om någon slags trafikolycka har jag suttit i en buss. Det verkar som att jag kommer få pengarna tillbaka för resan och det är ju alltid bra. Det är säkert inte farligt att åka buss om man har säkerthetsbälte, undviker att sitta längst bak, längst fram eller vid fönster. Gå är ett bra alternativ om man inte har bråttom.

2008-07-03 @ 01:18:51
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Monstret

Jag är också väldigt glad att du har ditt huvud i behåll. Det hade nog inte varit riktigt samma sak utan :)



2008-07-03 @ 10:28:08
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Lennart

Någon gång bland de första körningarna jag gjorde med turistbuss så råkade jag backa ner en tjock betongkon vid en vändplats. En sån där halvmeterhög sak med en ring på toppen som en kedja går igenom. Tyckte det var något som tog emot, såg inget i backspeglarna så jag gasade på lite extra och fortsatte en bit till. Det blev inga skador på bussen och fanns ingen som såg vad som hände, men konen lutade vackert 45 grader sen...

2008-07-03 @ 18:55:58
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Kanina

Monstret: Känns skönt att veta att det inte bara är jag som gillar mitt huvud.



Lennart: De är ju ganska stora bussarna så det borde vara hyfsat svårt att backa med en. Var ju bra att det var en kon och inte en turist som tog emot när du backade. Blir ju lättare märken i turister än betongkoner.

2008-07-03 @ 23:54:30
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: littlemy

Hej vännen!

Vilken tur att det gick som det gick! För en vacker dag ska vi väl gå omkring med våra rulatorer i Luleå tillsammans som ett par gnälliga kärringar! Kan säga att jag för egen del hade sönder flickornas gunga här i veckan pang med lilla my som gungade väldigt högt rakt ned i sandlådan. I går åt jag frukost och stolen brakade rakt ned i golvet med en yrvaken och ilsken lilla my! Okej att jag lagt på mig lite efter graviditeten men så mycket är det faktist INTE! Var in med Tor på akuten mitt i natten i veckan för han hade svårt att andas! blev kvar där ett och ett halvt dygn. Han fick lite special medicin och sedan var han som ny killen! Han har dragit på en vanlig förskylning och det var nog en av anledningarna till varför det blev som det blev. Nu får ingen pussa på honom förens han är helt frisk! och alla måste vara ren om fingrarna. Hur blir det i sommar? upp till Luleå något? vi ska fast i augusti. Jag har klippt håret super kort också! och färgat rött. Hjälp vad nervös jag var men nu har jag vant mig! Nä nu ska jag väcka min a flickor så dom inte är allt för piggelin i kväll. Vill ju ha lite egen vuxen tid på ett dygn i allafall. K R A M

2008-07-07 @ 13:17:30
URL: http://littlemy.webblogg.se/
Postat av: Kanina

Littlemy: Matchande rulatorer låter bra. Vad säger du om att måla dem med flames eller kanske blommor som en gammal hippiefolka?

Det kan hända att anledningen till att gungan gick sönder var att de är gjorda för barn.. men roligt är det! Ett tips är att om man får ner ändan i de komunala gungorna så är det väldigt hållbara i alla fall. Vad gäller Tor så anser jag han alltid borde vara som ny..han är ju inte så gammal än. Går de att reklamera? :D

Får se hur det blir med Luleå. Det är troligt att jag åker någon gång under sommaren men jag vet inte när. Vore ju skitkul att träffa dig! I röd snagg och allt. Kan inte riktigt föreställa mig hur det ser ut. Kram!

2008-07-07 @ 16:29:17
URL: http://jagkannina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0