Alkohoj

Jobbade igår ihop en tredagarsbiljett till musikfestivalen Umeå Open och var där igår kväll och njöt av musik. Kompisen ville dricka öl. Jag var trött. Inte lite trött utan verkligen jättetrött och frös dessutom så vad kan då vara bättre än en kopp kaffe? Det såg inte ut som att det fanns nåt kaffe bakom baren så jag gick och köpte en dyr pappkopp utanför barområdet. När jag kom tillbaka tittade vakterna (som har i uppgift att se till att ingen under 18 år kommer in och ingen öl ut) konstigt på mig så jag visade hjälpsamt upp mitt gula papparmband som visar att jag är över 18 år men de blev inte nöjda.
- Mja nu är det väl så att man nog inte får ta in dryck ...
- Men det är ju kaffe!
Med ett ansiktsuttryck som ett desperat frågetecken.
Vakterna såg roade ut och bytte blickar fulla i skratt.
- Ja vi kan väl se lite mellan fingrarna antar jag.

Före 18 år måste man smuggla för att få dricka alkohol och efter får man smuggla för att slippa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0