På besök i vildarnas land


(Bild från "Till vildarnas land" av Maurice Sendak, lånad här)

Igår var jag på en fest fylld med 20-åringar. Det var en spännande upplevelse. Kompis M tog med mig för att jag skulle dra upp åldern lite så hon inte skulle behöva känna sig så gammal. När vi kom dit blev vi upplysta om att det var Britneytema* för att de hade fått greatest hits-skiva med henne. Kanske var det någon som fyllde år? Sedan utbröt en diskusion om hon är white trash eller bara var det förut men inte längre eller aldrig har varit. Jag lutar nog mot att kan någon vara white trash så är det Britney Spears som är personen man pratar om.
Det luktade svett och en svag "doft" av spya inne på festen och det kryllade av unga människor med korta kjolar och lät konstigt. Jag såg M:s förskräckta blick så jag sa till henne att vi kunde låtsas att det var en etnologisk exkursion. Det verkade lugna henne. Vi parkerade oss i köket där det var lite lägre ljudnivå och mer pratvänligt. Där satt en liten tjej med öron på kapuschongen. Hon såg ut som det där barnet i "Till vildarnas land" av Maurice Sendak. Hon hade runda ögon och log sådär busigt med framtänderna utanför underläppen hela tiden. En annan tjej frågade efter ett tag om vi inte hade träffats förut. Jag sa att det tror jag inte. Varav hon svarade -Har du varit inlagd** på sistone?. -Nä det har jag inte... -Aldrig? - Nä. - Jaha då kan vi inte ha träffats. Jag föreslog att hon kanske kände igen mig från att jag jobbade på en biograf här i stan. Folk gör det ibland.
När jag hade druckit upp min gigantiska folköl frågade trötta M om vi inte kunde gå hem. Det blev en ganska tidigt kväll men festen var förvånansvärt trevlig måste jag säga. 

Väl hemma gjorde jag pommes med varm cholkad och läste Alice i underlandet.



* Britney = Britney Spears
** Inlagd = Psyket

Kommentarer
Postat av: maria

jag beundrar Britney. Hon är en hårt arbetande kvinna samtidigt som hon har barn att ta hand om. Det kan inte vara lätt i ett arbete där mycket går ut på vara nerdrogad och visa upp sig, naken, o fotas... Långa arbetsdagar...bra jobbat. Man kan behöva fly ibland. Pengar har hon iallafall.

2008-10-16 @ 23:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0