Vinterkräksjuka

Läste just i VK att vinterkräksjukan har slagit till i länet nu. Är det fortfarande vinterkräksjuka om det kommer på hösten? Är detta en följd av klimatrubbningarna. Kommer den i framtiden utvecklas till sommar-, höst- och vårkräksjuka också eller kommer vi ha vinterkräksjuka året runt eftersom årstiderna kommer slå kullerbyttor med varandra. Mai Tai på stranden på vintern och snöbollskrig på sommaren och några kräksjukor där emellan.

När jag var liten fanns den nog inte alls. Då var man rätt och slätt magsjuk utan några årstider inblandade, även om det ofta kom ett illamående just när man hade överdoserat godis kring julen.


Så här ser vinterkräksjukan/noroviruset ut.
De små vita prickarna på biden är snöbollar som flyger runt.

(Jag är ganska modig som bildgooglar "vinterkräksjuka" va?! Vad gör jag inte för er mina bloggisar)

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag kan inte heller minnas att folk pratade om vinterkräksjukan då jag var liten. Det måste vara någon slags ny sjukdom som har dykt upp för bara några år sen. Har inte drabbats av den heller.

2008-10-23 @ 19:17:56
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: kanina

Lennart: Jag håller fast vid att det hänger ihop med den globala uppvärmningen. Snöbollsbakterierna ploppar ut från de smältande polarisarna och transporteras sedan på de stackars vilsna isbjörnarna och direkt över till de små smittohärdarna dagisbarnen som sedan lätt för ut det i samhället.

2008-10-24 @ 14:27:58
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Hannanasvän

Intressant att VK tar upp VK-sjuka...

2008-10-25 @ 12:08:42
Postat av: kanina

Hannanasvän: Så har jag inte tänkt på det men nu när du säger det så är de nog lite partiska med tanke på namnet. Jag blir lite nyfiken på vem du är som är Hannanasvän men välkommen till min blogg är du i vilket fall. En vän till Hannanas är en vän till mig.

2008-10-25 @ 12:22:39
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Hannanasvän

kanina, det trasiga revbenet är nu helt, axeln är fortf.inte hel men jag är nästan kurant. tebax te jobb iaf :)

2008-10-25 @ 16:01:53
Postat av: kanina

Hannanasvän: Ahh nu vet jag vem du är! Då får du röra försiktigt i grytorna och bara steka lätta saker som lövbiff och tunnpannkaka. (Om det är Hannanasen som ligger bakom skadorna på dig så säg bara till så spöar jag upp henne från dig)

2008-10-25 @ 17:16:47
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Hannanasvän

Kanina, jag har gått sönder helt på eget bevåg...utan Hannanas hjälp.





Hej hopp

2008-10-26 @ 01:43:30
Postat av: kanina

Hannanasvän: Så jag får inte ens slå henne lite?

2008-10-26 @ 01:47:23
URL: http://jagkannina.webblogg.se/
Postat av: Hannanasvän

Jag vill inte gärna lägga mej i varför syskon vill puckla på varann, men det skulle göra mej glad om du inte slår henne.



Hejhopp

2008-10-26 @ 05:52:53
Postat av: kanina

Hon är ju alltid så snäll så jag har ju aldrig anledning att slå henne så jag tänkte att du kanske hade en så jag fick en anledning.

2008-10-26 @ 11:06:32
URL: http://jagkannina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0