LP-Spel

Jag har fått hit sista lådan från Luleå nu så nu sitter jag och spisar vinylskivor på min nyinflyttade LP-spelare. Just nu är det en genomskinlig vinyl som heter Flower power. Det är andra skivan jag lyssnar på med idolbilder lösa i fodralet.Det är en maxisingel för det är bara 4 låtar. Kanske är det Traste och supertrastarna med Dö fisk som jag hör just nu. Ja vad säger man....nyss var det Turid. Igår hörde jag en skiva som hette Ytterrock och en med Dag Vag. Folk var fyndigare förr.

Jag gör kycklingsoppa i min nyinflyttade lergryta också. Nostalgitripp till 70-talet här. Det verkar som att den läcker...kanske är det det som händer när man inte har tålamod att låta den ligga i blöt nog länge innan...
Jag bytte just skiva (LP går inte in i cd-växlaren så man får byta och vända hela tiden) och upptäckte att det satt klistermärken som luktar när man krafsar på dem i skivfodralet. Nu lyssnar jag på Råttan Frittz.. Det var ganska jobbig musik...skrammeljazzigt gitar och blås...lite zappa. Man har som glömt att man fick händerna giliotinerade när man bytte LP-Skiva.

Min hosta som jag inte har skrivit om har gått över till rethosta. Den retar mig för att soppan osar från köket. Kanske den är klar nu.

Kommentarer
Postat av: Kristians dotter

Hej nu hittade jag även till dig. Fina bilder, bra reflektioner, fina ord! Även jag har fått en förfärlig rethosta efter UO. Min fader läkaren tror på en gemensam smitthärd från efterfesten, ej på kylan. Jag skyller på våra dansanta vänner!

2007-04-04 @ 23:28:08
URL: http://www.felsidavattnet.blogspot.com
Postat av: storey

oohh...lp-skivor. jag vill också!

2007-04-04 @ 23:47:33
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com/
Postat av: Nina

Kristians dotter: Jag tycker att vi skyller allt på Timbuktu! Funkar alltid att skylla på folk som inte kan försvara sig :D

Storey: Det känns faktiskt ganska trevligt och nu har jag nog stora händer för att hålla i en lp också!

2007-04-04 @ 23:51:57
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Monstruösa Margit

Det där med att händerna blir avkapade hade jag också glömt! :)

I mitt föräldrahem hade vi inga roliga skivor. Bara Mozart, som ingen lyssnade på, och Bangels. Dag Vag och Råttan Frittz hade nog varit mer inspirerande och danande för att få en mer intressant karatär... och blogg :)

2007-04-05 @ 17:59:06
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Nina

Monstruösa Margit: Men erkän att Bangels var väldigt bra då. Av nån anledning har jag inte tagit med min egen stora och aningen pinsamma skivsamling, bestående av säkert 3 lp och 2 singlar... kan hända att jag överdrev där.. Mozart är ju också bra.

2007-04-06 @ 00:13:31
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0