Varför?

Jag var på Rex igår för första gången på flera år. Det var åldersgräns 27 år så jag tänkte att det kanske skulle vara moget kul. Jag gick in på toa för att slänga mitt tuggummi. Där stod en kvinna och spydde i hörnet. Det är så vuxna människor gör när de har roligt. Inget har hänt på musikfronten. Det är samma musik som på skoldiscona. Jag kände hur det växte ut en ruggig snedlugg på mig och helt plöttligt stod jag där i tights och en lång tjocktröja luktande av deosprayen Date.

Jag fattar inte var de får all dålig musik ifrån! Hur ska man kunna dansa varierat om musiken dunsar i samma takt timme ut och timme in. Varför mixar man till exempel om Michael Jacksons låtar eller Insomnias Faithless till ett tråkigt jämnt  discobeat? Man kan tycka vad man vill om herr Jackson men de låtarna är ju lixom gjorda för att dansa till redan från början. Och är det inte ett direkt musikmissbruk att göra om Pink Floyds The Wall till disco?!!! Är det meningen att alla ska stå och vagga i samma takt med sin öl i näven och sen snubbla hem till nån lämplig kille/tjej? 
Nä jag gillar att dansa men det där är nog inte min grej.

När jag kom hem stod en liten BMX i trappen. Trodde inte att de fanns längre. 

Jag hörde på nyheterna igår hur nyhetsuppläsaren var på väg att säga att en 60årig man hade dömts för grovt skrattebrott. Hon ändrade sig snabbt till skattebrott. Det skrattas aldeles för mycket.

Kommentarer
Postat av: storey

Enda sättet att få festa och dansa till vettig musik är ordna egen fest. Så fort man går vänder sig magen av illamående. Det finns säkert en del bra ställen också. I typ Stockholm, Hamburg, Berlin och sånna där städer där man så ofta är. Jag och några kompisar satt på Irish Pub i Sundsvall för ett tag sen. Det var nämligen St:Patricks day, så vi tänkte att stället skulle passa ypperligt. Lite no, ney, never och goda öler. Istället var det dålig öl och en konstans ström av nittiotalsdisco i högtalarna. De kunde inte ens bjuda på lite modern dålig musik. Vi fick säga till i baren flera gånger innan de mödade sig att slå på något mer passande. Och tur var väl det, för precis då stövlade ett gäng genuina irländare in. Annars hade man fått skämma ögonen ur sig.

2007-04-28 @ 17:15:38
URL: http://storeysnurrar.blogspot.com/
Postat av: Nina

Storey: Precis vad jag också menar. Hade inte så höga krav. Lite modern dålig musik hade funkat. Bra att ni såg till att höja musikstandarden en smula så vi slipper sitta där och skämmas med röda öron.

2007-04-29 @ 13:35:41
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Conny

Jo, håller med om remixar av gamla låtar, låt musiken vara som den är, särskilt herr Jackson

2007-04-29 @ 14:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0