Afrikansk dans

Idag har jag varit på afrikansk dans med M. Var en provapågrej på Medborgarskolan. Min kordinationsförmåga kunde ha varit bättre. Det var inte busenkelt och inte helt ojobbigt.


Igår spelade jag och tre kompisar ett nytt (från 2004) T.P. Det nya spelet har dvd-frågor på tårtbitarna och alla kategorier handlar om underhållning på ett eller annat sätt. Man har nästan ingen nytta av att ha gått grundskolan som i de äldre versionerna. Var svåra frågor. Det fanns olika typ av frågor på dvd-rutorna. En typ av fråga gick ut på att man skulle säga vad det var för känd person genom att titta på en pyttedel av personen. Typ Kate Winslets näsa. Jag gissade på Chris Isac eller nån boxare... Det är verkligen omöjligt att säga vem det är genom att se ett öga eller en näsa.

Visst blev Hjert Fylking känd när han gjorde helekoptern i tv? Svaret i detta TP var Nakenjanne men jag tror att Fylking var före, för han gjorde den i aschbergs show. Kanske var en kuggis...det kan vara så att Fylking var känd innan han gjorde den eller att det inte är meningen att man ska komma ihåg sånt så länge. Spelet är nog inte anpassat för oss gamlingar som läste löpsedlarna när man inte hade så många kanaler och docusåpor och det fortfarande var chokerande med nakna män i tv.


Den afrikanske dansmannen hade inget under sina vita tygbyxor. Som tur var så var det bara baksidan som blev genomskinlig när han svettades. Hur bär man sig åt för att skaka på skuldrorna utan att ändan fladdrar med? Kändes inte helt smickrande när min ända rörde sig åt motsatt håll. Nu säger jag inte att jag är tjock eller så men den har förmodligen en lite annan dencitet än lärarens som förmodligen var gjord av muskler...som inte rikoschetterade i motsatt riktning när han skakade på den i avancerade riktningar, samtidigt som han rörde armar och ben i olika takt till musiken. Nä som sagt, det där med kordinationsförmåga är inte nåt jag är född med. Det som skiljer denna upplevelse från det skräckfyllda minnet av hur jag testade arobics för 10 år sen var att  nästan alla var där var dåliga på afrikansk dans och det var nog ingen som hängde med helt. Han gjorde massa rörelser i en viss ordning som han förväntade sig att vi skulle komma ihåg! Vad fick honom att tro att vi var kapabla till nåt sånt. Han gick igenom rörelserna och sen vände han sig om och sa Nu ska jag titta när ni dansar. Alla stod stilla. Ingen viste vad de skulle göra.

Afrikansk dans var en upplevelse.


Kommentarer
Postat av: Martan

Låter väldigt spännande med afrikansk dans. Skulle också vilja prova, fast är inte lika modig som du.
Borde filosofera vidare på ditt ordspråk: kanandrasåkannina... och jag.

Om Fylking och NakenJanne har jag inte tillräckligt djupa kunskaper för att göra dig klokare i ämnet.

2007-02-04 @ 10:46:31
Postat av: Nina

Martan: Kanandrasåkanninaomartina funkar också!

2007-02-04 @ 13:22:25
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Hanna

o Hanna?

2007-02-04 @ 19:19:56
Postat av: Nina

Hanna: Kanandrasåkanninaomartinaohanna. Kan man ha som tungvrickarövning. Försök att säga det tio gånger på raken snabbt.

2007-02-04 @ 21:11:02
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Martan

å Mattias?

2007-02-05 @ 12:56:10
Postat av: Nina

Martan: Kanandrasåkaninaomartinaosåkanhannaomattias. Är det bara jag som tycker att det har tappat flytet lite?

2007-02-05 @ 13:25:47
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Martan

Hihi.
Nope
:D

2007-02-05 @ 13:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0