Nya grannar

Jag fick nya grannar för ett par dagar sen. Det var jättespännande. De pratar på ett språk jag inte förstår och skrattar. Jag har tittat på dem genom kikhålet. Kände mig som  en gammal tant men jag var nyfiken på hur de såg ut eftersom jag inte vet hur mina förra grannar såg ut. Det enda jag vet om de förra som bodde där är att den ena hette John för vid två tillfällen fick jag frågan av främlingar i trappen om det bodde en  John hos mig. Jag svarade att det hoppas jag inte. Jag misstänkter att han sålde knark. Verkade ju vara många som skulle hälsa på honom utan att veta var han bodde.

Skratt är ett bra tecken vad gäller grannar. Från början var det bara två kvinnor som bar och skrattade men sen blev de fler och fler. Nästa dag fortsatte de att komma folk. Funderade över om de hade inflyttningsöppethus, folk kom med blommor, första veckan men nu är dörren stängd igen. I min fantasi kommer vi bli goda grannar och låna socker och kaffe av varandra och bli en enda stor familj.
Min näsa kommer bli platt. Man kan tycka att jag borde ha gått ut och fråga om de behövde hjälp istället fär att stå och kika på dem men jag kikar hellre för jag är som bekant lat. Jag kommer förvandlas till en lat eremit som kikar på folk och skriver anonyma lappar.  

När jag gick ut (ja jag gick till slut utanför dörren) var det ett jättesött barn som tittade på mig med stora ögon och sa heeeeejjjjj och gick lite närmare den öppna dörren till hans nya hem. Jag svarade Hej. Han tittade på mig och flinade ända tills jag hade gått ner för trappan så vi inte såg varandra längre.

De nya grannarna säljer nog inte knark.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi har också nya grannar. C Dion står det på dörren.

2007-02-02 @ 20:05:11
Postat av: Nina

Lisa: Du får säga åt henne om hon sjunger för högt.

2007-02-02 @ 23:02:02
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Martan

Jag spionerar också på mina grannar. Tjuvlyssnar. Och öppnar alltid andra människors toalettskåp. Undrar vad det är jag hoppas på att hitta där? Något avslöjande tandkrämsmärke kanske.

Du får väldigt gärna illustrera även detta. En kannina med ett uppspärrat öga invid titthålet och popcornskålen i handen. Hi hi hi.

Snart dags att gå över med en chokladmuffins (x passande antal) och hälsa dem välkomna! :)

2007-02-04 @ 10:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0