Döden hos Ninen

Sitter här i godan ro vid datorn i halvmörkret när ett fladder kommer och dunsar in i skärmen! Gissa om jag blev rädd?! Jag lyckades nästan fånga/mörda den men den flög undan och var försvunnen. Igår gjorde en släkting till den samma trick där den försvann och dök upp på ett annat ställe men då överlistade jag den. Den använde sig av den gamla klassikern med en dubbelgångare. Båda dog. Tidigare idag dog ett harkranksliknade djur, med ett långt spröt på ändan, när den råkade flyga in i ett hushållspapper och blev ihjälklämt. Det är verkligen en farlig värld vi lever i...

Jag behöver bara ha balkongdörren öppen en liten stund så får jag flera nya ovälkomna snyltgäster. Jag vill inte gå så långt som att säga att jag längtar till vintern för det gör jag verkligen inte men det skulle vara bra om djuren inte flyttade in hos mig! Numera tittar jag noga på varenda liten svart prick jag ser på golvet, vilket blir ganska många eftersom min damsugare är trasig, för att försäkra mig om att det inte är nån skalbagge som har kommit nerdimpande.

Jag kan slå vad om att nattfladdret kommer att fladdra på mig i natt när jag har somnat.

Kommentarer
Postat av: littlemy

Hihiii, själv föredrar jag hårsprej eller Yes på dom hemska Getingarna.....Ett misstag kan vara ödestigande (för egen del)

2007-07-04 @ 18:10:25
URL: http://littlemy.webblogg.se
Postat av: Nina

Littlemy: Yes lät spännande. Hur exakt går det till? Jagar du getingen med yesflaskan? Blir det inte väldgit halt och kladdigt i lägenheten? Och viktigast av allt, dör den?

2007-07-04 @ 22:39:02
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Conny

Klockren rubrik, du är insekternas värsta fiende.

2007-07-05 @ 00:32:44
Postat av: littlemy

Ja! på några sekunder. Man ska använda sig av en vatten flaska med mycket yes i och bra spray sprut i. Jag får givet vis planera för var jag ska lägga in stöten så det inte blir på tapeterna eller så. Hiii Men för alla Geting älskare kan jag meddela att vi endast haft en inkräktare på hela sommaren! Värre är det när man möter dom ute i det fria utan yes. *P a n i k*

2007-08-02 @ 10:19:08
URL: http://littlemy,webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0