Krasch bom bang

  • Vasen som jag fick när jag tog stundenten Krasch i golvet - Trasig
  • Cheescaken till midsommardagsgrillningen rann ut i frysen (eller delar av den) p.g.a. en otät lösbottenform  Trasig? Är inte helt rätt årstid för att avfrosta frysen så jag får nog leva med att jag har frysta gula smetiga ränder längs alla lådorna och motsvarnade rand på insidan av frysens dörr. Men som Kompis sa när jag tyckte att det såg äckligt ut; Jag tycker att det ser gott ut, smakar ceescake!
  • Dammsugaren - Trasig
  • Lurarna till mp3-spelaren - Trasiga. Från början glapp men efter vissa lagningsförsök (ihoppusslande av två lurrar), som resulterade i ormbo av tråd och smältlim och möjligtvis ett lätt knaster (om jag inte inbilade mig), slängda.
  • Skrivaren - Trasig

    Allt detta under en veckas tid. En trasighet kommer sällan ensam.

    image117

    Sen får man ett sånt här meddelande från en främling på fotosidan man hänger på:
    "You are my photo hero, so many good ones you make thank a you." 

    Då gör det inte så mycket att jag håller på att ta sönder mitt hem.

Kommentarer
Postat av: Conny

En modifierad version av Murphys berömda lag: Om något går sönder så går fler saker sönder.

2007-06-30 @ 16:16:20
Postat av: Nina

Conny: Ja man ska akta sig för att bryta mot lagar. Är bara att vänta ut det. Kan hälsa på nån och göra sönder dens saker istället...

2007-06-30 @ 16:49:32
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Syster Yster

Du får gärna hälsa på mig men inte göra sönder mina saker!

2007-06-30 @ 18:29:26
Postat av: Lennart

Ibland är makterna emot en. Eller nåt.

2007-06-30 @ 22:21:39
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: Nina

Syster Yster: Du får välja mig eller prylarna. Är inte jag mer värd??? Du har ju ändå så många saker. Jag skulle göra dig en tjänst!
Lennart: Ja Makterna!!! (Hör du musiken i bakgrunden?!)

2007-06-30 @ 23:02:19
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Fluff

Nya lurar på väg!

2007-07-01 @ 14:25:15
Postat av: Nina

Fluff: Tack! Jag klarar inte den här musiklösheten. Har inte kunnat lämna min lägenhet på flera dagar p.g.a. lur-trasigheten!

2007-07-01 @ 15:16:34
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Littlemy

Kan tro att det är Ferdagen den 13...Eller har du kanske gått under en stege eller sett en svart katt pasera vägen? Hoppas oturen vänder till bättre tur!

2007-07-02 @ 08:01:40
URL: http://littlemy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0