KASPLOTSCH

Om man inte är hemma borde man ju norrländskt logiskt vara ohemma. Så om man har blivit kidnappad borde man alltså vara ohemmad.

Okej..jag inser bristen i mitt resonemang nu när jag stavar det men jag håller fast vid min teori.

Idag kom jag på att nåt som är roligare än att hoppa i vattenpölar, är ju faktiskt att hoppa i snöslask! Det blir lixom mer KTJOFF PLTHTCH-läten då och man ser slasket flyga som i ultrarapid! Lixom mer visuellt än vatten. Slasket är i regel mer utbrett så det inte går att undvika också så det är lättare att dölja att man hoppar i det... Man kan lixom ojdå-hoppaner från en lite högre snökant rakt ner i det eller bara "gå hårt" i det. Skorna kan bli lite blöta men det blir de ju åndå när man går i slasket också så det finns ingen ursäkt att inte glädja sig själv lite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, nä, det finns sannerligen ingen anledning till att låta bli att glädja sig lite när man kan!

2007-03-14 @ 13:29:00
URL: http://yellowtokyo.blogspot.com
Postat av: Monstruösa Mosigt

Härligt att du har mycket studs i dig. Borde nog prova slaskhoppning och lite "ojdå-hoppaner".

Mm. Och nej borde bli oja. På norrländska.

2007-03-14 @ 17:31:29
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Nina

Monstret: Det har du rätt i. Oja! Då får att oja sig en ny betydelse också.

2007-03-14 @ 20:08:39
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0