Grötchock

Plingeling på dörren
Kompis står där.
Kompis: Hej jag jobbade och  jobbar fortfarande men jag är här nu jag har med mig grötmiddag som vi ska äta om du vill sen ska jag gå
Jag: Öh va? Sakta ner lite. Du går för snabbt.
K: Jo jag var på jobb, skulle sluta senare men fick gå hem tidigare så nu är jag här. Jag har med mig risgröt.
J: Trevligt.
Jag tar fram kastrull.
J: Tror du att den här blir bra?
K: Till vad?
J: Till gröt...
K: Jaha.. jag brukar inte värma den men du kan ju värma din om du vill.
J: Kall gröt!?
K: Ja jag brukar aldrig värma den. Jag brukar till och med låta den kallna när jag har kokat egen gröt.
J: Allvarligt! Kall gröt!? Kall lixom! Det är ju gröt!
K: Ja.. med sylt.
J: Ja, jag har ju aldrig testat att äta kall gröt... vill ju inte vara konservativ å så..Kan ju smaka i alla fall Risifrutti är ju kall..men kall gröt. Vill du ha mjölk?
K: Nä jag kan ta vatten till.
J: I, mjölk i gröten menar jag... ähh

Kommentarer
Postat av: Littlemy

Hihiiii!!! Skulle platsat som en rolig mini pjäs.Hoppas allt är väl med dig! Ha en fin Tisdag

2007-11-20 @ 07:45:08
URL: http://littlemy.webblogg.se
Postat av: Monstret

Mjä.
Kall gröt med vatten? Vad är det för folk du umgås med egentligen ;)

2007-11-20 @ 12:01:31
Postat av: Conny

Nja..kall gröt..nja. Fast i och för sig så är ju Risifrutti lite så, det har du rätt i. Man ska väl prova allt innan man dör.

2007-11-20 @ 12:54:10
Postat av: Fluff

Dra mig i gröten, grabbar!

2007-11-20 @ 14:08:28
Postat av: Nina

Littlemy: Du kan få spela mig så tar din kariär fart. Allt är bra med mig tack.

Monstret: Det värsta är att han hade rätt. Det var godare att äta den kall med sylt än varm med kanel och socker och mjölk. Men jag drack ett glas mjölk till iaf så det inte blev helt knasigt.

Conny: Precis. Smakade väldigt mycket som Risifrutti.

Fluff: Haha. Om man ska bada i gröten är nog varm att föredra och man kan skippa sylten.

2007-11-20 @ 15:13:43
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Hannanasen

Jag tycker som du! Gröten ska vara varm och den är godast med kanel och socker med ett glas mjölk till, inte mjölk i tallriken.

2007-11-21 @ 13:14:39
URL: http://hannanasen.blogspot.com/
Postat av: Nina

Hannanasen: Men jag tyckte ju bättre om den kall..eller pratade du med någon av de andra komentarskrivarna?

2007-11-21 @ 20:05:58
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0