Jag mådelerar

                                                   

Igår fyllde jag år. Jag fick fem sms som började med grattis och fortsatte med att halebop har ett jubileum där de vill att man ska skicka sms och få 100 kr att ringa för. Man ska inte tro att man är nåt.

Okej, jag ska inte klaga. Man skulle kunna säga att jag hade flyttat min födelsedag lite. Jag hade en fest i lördags med trevliga människor, god mat och grattiskramar och fina presenter. Jag fick ett riktigt grattis-sms igår också och ett riktigt samtal med en riktig mäniska i andra änden. En kompis hade dess utom åkt hela vägen från Eskilstuna för att hälsa på mig under helgen så det var en bra födelsedagshelg.

Jag fick en bok som heter 101 saker du ska göra innan du blir gammal och tråkig. Man bockar av sakerna när man har gjort dem. Imorgon kan vara en bra dag för att leka spion. Klappa daggmaskar och simma fjärillsim får jag vänta med till våren.


Kommentarer
Postat av: Hannanasen

Har du aldrig klappat en daggmask? Vad har du haft för barndom?

2007-11-13 @ 18:09:17
Postat av: Lennart

Jag har i alla fall klappat dagmaskar som har krälat i mina händer.

2007-11-13 @ 19:08:55
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Monstret

Hahaha! Rolig du :)
Hoppas du känner dig firad i alla fall.

2007-11-14 @ 08:33:32
Postat av: Nina

Hananassen och Lennart: Jag har klappat många daggmaskar i mina många dagar. Man hade dem i handen och så bajsade de på en som tack. Jag funderade lite när jag läste i boken om man måste göra om allt. Jag mins inte när jag lärde mig simma så jag kan inte skriva in datumet och det var ju länge sedan jag klappade en daggmask så det är kanske dax att göra det igen tänkte jag.

Monstret: Rolig/tragisk. Gränsen är tunn. Jag kände mig firad på lördagen. Måndagen var väldigt lik andra måndagar. Jag fick en låt av en kompis som handlade om en tragisk person som sjöng om sitt tomma hus med ballonger och happy happy birthday to me. Han var mer tragisk än jag för jag fick ihop till 10 vänner på lördagen...kanske räknade jag in mig själv där? Den som har flest vänner när den dör vinner!

2007-11-14 @ 19:53:08
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Kristians Dotter

Grattis i efterskott från Dottern. Födelsedagsåret 2007 verkar vara ett "nja" år för de flesta: ingen klon, två tentor, västkust...

2007-11-15 @ 09:37:05
URL: http://www.korrektsidavattnet.blogspot.com
Postat av: Hannanasen

GFörst tänkte jag "Hur ska du kunna lära dig att simma igen?" men så kom jag på att det var ju det vi fick göra under utbildningen. En hög vuxna människor lärde sig simma på det nya sättet, det vill säga som ungarna idag får lära sig. (Vi höll på att drunkna allihopa!)

2007-11-15 @ 15:21:30
URL: http://hannanasen.blogspot.com/
Postat av: vewwo

Alla goda bilder från kalaset är borta..:( Du måste ha ett nytt kalas jag behöver nya bilder!

2007-11-26 @ 19:37:39
URL: http://vewwo.blogg.se/lista
Postat av: Nina

Vewwo: Det är klart att jag ska ha ett nytt kalas. Jag brukar fylla år si så där var tredje år. Du är så klart bjuden!

2007-11-27 @ 17:27:46
URL: http://jagkannina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0