En i raden av onödiga funderingar

Varför pratar de så fort i alla de där ordprogrammen? De står där och tuggar och maler i ett rasande tempo om hur de vill ge bort pengar och att man ska ringa in och bli rik. Om de bara skulle prata i halva farten skulle de bara behöva komma på hälften så många dumma saker att säga eller i alla fall reducera dem till att bara säga dem 10 gånger under ett program istället för 20.


Finns det någon psykisk aspekt bakom detta? Får det mig som tittare att bli så stressad att jag av medlidande ringer in bara för att få tyst på henne/honom?

Jag föredrog lyckohjulet på finska. Det var utmaning det! De pratade i normal takt på ett språk jag inte förstod.


Kommentarer
Postat av: Monstret

Kanske skulle läsa en bok istället? :)

2007-10-08 @ 15:38:16
URL: http://monstretundersangen.blogspot.com/
Postat av: Nina

Mmm. Jag gör det också! Har du läst Naiv super av Erlend Loe? Den borde du läsa. Jag tittar ju inte egentligen på de där programmen... man hinner ju skaffa sig en uppfattning när man bläddrar förbi och löser ordet i förbifarten. På de korta sekunderna hinner de säga väldigt mycket och väldigt många gånger.

2007-10-08 @ 16:02:33
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Conny

Den finska varianten hette Onnen Pyörä, kan det stämma?

2007-10-08 @ 16:12:13
Postat av: Nina

Conny: Du har just fått mig att se lite mindre försoffad ut ;D Jag har ingen aning om vad den finska versionen hette.

2007-10-08 @ 16:23:29
URL: http://jagkannina.webblogg.se
Postat av: Hanna

Jag vet vad "Så ska det låta" heter på finska, eller den finska versionen alltså, "Bumptsi bum" (stavningen kan vara fel).

2007-10-08 @ 16:48:15
Postat av: Kristians Dotter

Det saknar man här nere i söder. I Luleå kan man ligga och slötitta på finsk tv tilsammans med klon och leka "vi gissar vad det är, som det är, som de säger leken" men det kan man inte här.

2007-10-08 @ 18:08:55
URL: http://www.Korrektsidavattnet.blogspot.com
Postat av: annapanna

Inte undra på att de kaskadspyr till slut.

2007-10-10 @ 11:08:21
Postat av: Monstret

:)

2007-10-10 @ 11:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0